شناسهٔ خبر: 67070376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

استاد دانشگاه جرج تاون در گفتگو با ایسکانیوز:

اعتراضات در آمریکا فراتر از دانشگاه‌هاست/ تداوم تظاهرات‌ها تا توقف کامل کشتار مردم غزه

پل پیلار با بیان اینکه در حال حاضر مخالفت‌ها با حمایت از اسرائیل و اعتراضات خیابانی فراتر از دانشگاه‌ها رفته است، تاکید کرد: تا زمانی که کشتار غزه ادامه داشته باشد، این اعتراضات نیز ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، اعتراضات دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه همچنان ادامه دارد و پلیس نیز به دستگیری، اخراج و خشونت علیه معترضان ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد که خشونت علیه معترضان تا کنون تاثیری بر کاهش تظاهرات‌ها نداشته و آنطور که خود دانشجویان و بسیاری از کارشناسان می‌گویند، احتمال گسترش آن به فراتر از محیط‌های دانشگاهی وجود دارد. پل پیلار -استاد دانشگاه «جرج تاون» و از کارشناسان ارشد اندیشکده بروکینگز- در مصاحبه با ایسکانیوز به بیان انگیزه‌های معترضان و تاثیر آن بر حمایت ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه پرداخت.

بیشتر بخوانید:

سرکوب اعتراضات دانشجویی آمریکا با بدترین روش‌ها ادامه دارد / همراهی رسانه‌ها برای توجیه خشونت پلیس علیه معترضان

متن کامل این مصاحبه بدین شرح است:

- نظر شما در رابطه با اعتراضات اخیر دانشجویان آمریکا در حمایت از اسرائیل چیست و فکر می‌کنید این اعتراضات می‌تواند تاثیری بر سیاست‌های دولت آمریکا داشته باشد؟

اعتراضات دانشجویی بخشی از ابراز مخالفت گسترده علیه حمایت آمریکا از حمله اسرائیل به نوار غزه است. بیشتر این مخالفت‌ها در حزب دموکرات که خود رئیس جمهور بایدن به آن تعلق دارد به وجود آمده و به یک مشکل سیاسی مهم برای رئیس جمهور تبدیل شده است. احتمالا اپوزیسیون به متقاعد کردن دولت برای ابراز نارضایتی بیشتر از سیاست‌های اسرائیل کمک کرده اما بدیهی است که به هیچ تغییر عمده‌ای در سیاست ایالات متحده منجر نخواهد شد. اعتراضات دانشجویی اخیر اگر هم تاثیر داشته باشد، نمی توان آن را از تأثیرات جنبش بزرگ اپوزیسیون جدا کرد. جایی که اعتراض‌ها فراتر از بیان مسالمت‌آمیز دیدگاه‌ها بوده و منجر به اختلالاتی مانند تسخیر ساختمان‌های دانشگاه شده، احتمالا منجر به از دست دادن همدردی و حمایت از دانشجویان معترض شده است.

- از نظر شما این اعتراضات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و با پایان سال تحصیلی این اعتراضات هم به پایان می‌رسد و یا به بیرون از دانشگاه‌ها کشیده خواهد شد؟

بدیهی است که تقویم دانشگاهی و حضور دانشجویان در محوطه دانشگاه بر میزان اعتراض دانشجویان تاثیر می‌گذارد، اما این عامل تعیین کننده اصلی اعتراضات علیه آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، نخواهد بود. در حال حاضر مخالفت‌های زیادی از جمله اعتراضات خیابانی علیه اقدامات اسرائیل -حتی فراتر از آنچه در محوطه دانشگاه اتفاق می‌افتد- رخ داده است. اگرچه «خستگی از اعتراض» احتمالا تا حدی آن را تحت تاثیر قرار دهد، اما تا زمانی که کشتار غزه ادامه داشته باشد، اعتراضات ادامه خواهد داشت.

- دستگیری، اخراج و خشونت پلیس علیه معترضان با ادعای دموکراسی و آزادی بیان در این کشور در تضاد قرار دارد. چطور می‌شود این تناقض را توجیه کرد؟

بدیهی است که اقداماتی مانند خشونت پلیس قابل توجیه نیست. با این حال، در تعمیم در مورد نحوه مدیریت اعتراضات باید مراقب بود. برخی از مدیران دانشگاه‌ها خیلی عجولانه با پلیس تماس گرفته، اما برخی دیگر با دقت بیشتری وضعیت را مدیریت کرده‌ و به دانشجویان معترض فرصت شنیده شدن را داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما