شناسهٔ خبر: 67069522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزوده شدن ۱۴ نفر به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از جذب ۱۰ محیط بان و ۴ کارشناس در اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

افزوده شدن ۱۴ نفر به اداره کل حفاظت محیط زیست  خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در برنامه پرسمان صدا وسیمای استان با اشاره به اینکه کمبود نیروی محیط بان در استان داریم افزود: ۱۰ محیط بان در مرحله پذیرش هستند و ۴ کارشناس دیگر به جمع نیرو‌های محیط زیست استان اضافه می شود.

حاتمی همچنین افزود: پیگیر تجهیز تجهیزات در زمینه هوشمندسازی مناطق، دوربین‌های دید در شب و البسه، توسعه شبکه بی سیم، خرید سلاح و پهباد هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴ پهپاد داریم که با فرودگاه‌ها برای آموزش کنترل آنها رایزنی کردیم گفت: هر شهرستان رابط خود را مشخص و به ما معرفی کرده تا با در اختیار قرار دادن این پهپاد‌ها به نیروهایمان از آنها برای رصد بهتر منطقه و کسب اطلاعات در مورد منطقه مدنظر استفاده کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: ۹۰ درصد محیط بانانی که قابلیت نگهداری و حمل سلاح داشتند، مجوز حمل سلاح را دریافت کردند تا حافظ   جانشان در مواقع خطر باشند. 

حاتمی با اشاره به اینکه ۱۶ تا ۲۲ خرداد هفته محیط زیست نامگذاری شده است گفت: غبار روبی مزار شهدا، ارائه عملکرد به رسانه‌ها و مردم، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در حوزه محیط زیست، برپایی میز خدمت، حضور در سامانه سامد برای پاسخگویی به سوالات مردم، دیدار با امام جمعه و استاندار، بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی، نشست تخصصی با خبرنگاران و روزنامه‌ها، برپایی نمایشگاه عکس در استانداری، برپایی جلسه با مدیر نخبگان برای استفاده از ظرفیت نخبگان و دریافت نقطه نظرات آنان، تقدیر از محیط بانان و دیدار و تکریم از بازنشستگان محیط زیست از برنامه‌های هفته محیط زیست است.

وی همچنین از تغییر نام پاسگاه محیط بانی باقران به نام شهید آیت الله رئیسی خبر داد و افزود: این طرح  ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی افزود: در هفته محیط زیست مردم شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قاین، زیرکوه و بشرویه می توانندبه صورت رایگان از گنجینه‌های تنوع زیستی بازدید کنند.

نظر شما