شناسهٔ خبر: 67069100 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بلومبرگ:

آلمان ارسال چهارمین سیستم پاتریوت به اوکراین را بررسی می‌کند

مهر

رسانه خبری بلومبرگ به نقل از منابعی آگاه گزارش کرد دولت آلمان در حال بررسی ارسال چهارمین سیستم دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، همزمان با پیشروی نیروهای روسیه و کسب دستاوردهایی هر چند کوچک در میدان نبرد، اوکراین از شرکایش خواستار ارسال سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر شده است. البته کاخ سفید در گزارشی تازه ادعا کرده که پیشروی نیروهای روسیه در خارکیف متوقف شده و بعید است دیگر پیشروی کنند.

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابعی آگاه گزارش کرد دولت آلمان در حال بررسی ارسال چهارمین سیستم دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین است اما برلین هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ نکرده است.

گزارش شده است که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم‌چنین در حال تلاش برای تامین یک سیستم دفاع هوایی پاتریوت دیگر به اوکراین است. وزارت دفاع هلند هم در اواخر ماه مه اعلام کرد این کشور می‌خواهد به طور مشترک با دیگر کشورها سامانه دفاع هوایی پاتریوت دیگری را در کوتاه‌مدت به کی‌یف تحویل دهد.

هنوز مسئله صلح برای جنگ اوکراین مطرح نیست و متحدان این کشور به جای تمرکز بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز، به ارسال مداوم تسلیحات به کی‌یف ادامه می‌دهند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، کشورهای غربی از جمله آلمان به عنوان دومین حامی کی‌یف پس از ایالات متحده کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است.

روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ» تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و تاکید دارد که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

نظر شما