شناسهٔ خبر: 67066280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورزشکاران سمنان ۱۲۱ مدال‌ در دولت سیزدهم کسب کردند

سمنان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: ورزشکاران این استان در دولت سیزدهم موفق به کسب ۱۲۱ مدال در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شدند.

صاحب‌خبر -

محمدتقی علوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورزشکاران استان سمنان در دولت سیزدهم موفق به کسب ۳۵ مدال در عرصه بین‌المللی و ۸۶ مدال در عرصه ملی شدند.

وی با بیان اینکه سمنان با تمرکز و رویکرد دولت سیزدهم بر تقویت و توسعه ورزش، موفقیت‌های خوبی طی سه سال گذشته کسب کرد و تقویت ورزش قهرمانی همچنان با اهتمام ویژه در این استان پیگیری می‌شود، اظهار کرد: مدال‌آوری سمنان در ورزش قهرمانی در دولت سیزدهم در مقایسه با گذشته، رشد چشمگیری دارد.

وی اضافه کرد: کسب مدال طلای پاراکاراته آسیایی برای اولین بار در کشور توسط ورزشکار استان سمنان، نمادی از تلاش‌ها و دستاوردهای متمرکز بر توسعه ورزش قهرمانی در دولت آیت الله رئیسی بوده است.

ورزشکاران سمنان ۱۲۱ مدال‌ در دولت سیزدهم کسب کردند

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: بانوان این استان در ۱۱ رشته‌ ورزشی و آقایان در ۱۲ رشته در دولت سیزدهم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی مدال‌آوری داشتند.

به گفته وی، بانوان استان سمنان در رشته‌های ورزشی مختلف از جمله اسکیت، بدمینتون، کاراته، تکواندو، تنیس خاکی، دوچرخه‌سورای، والیبال، هندبال، رشته های ویژه ناشنوایان، بیماران خاص و وزنه‌برداری، در دولت سیزدهم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی مدال‌آوری داشتند.

ورزشکاران سمنان ۱۲۱ مدال‌ در دولت سیزدهم کسب کردند

علوی اضافه کرد: آقایان استان سمنان در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله رشته‌های ویژه جانبازان و معلولان، هاکی، فوتسال، بسکتبال، بدنسازی و پرورش اندام، والیبال، کشتی آلیش، دو و میدانی، پاراتکواندو، ناشنوایان، انجمن ورزشی و بوکس، در دولت سیزدهم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی مدال‌آوری داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: صعود چندپله‌ای این استان در جدول ارزیابی وزارت ورزش و جوانان مربوط به المپیاد ملی استعدادهای برتر ورزش کشور از دیگر دستاوردها در ارتقای ورزش سمنان طی دولت سیزدهم بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال است و مجمع‌ این هیات‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴۱ هزار نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

نظر شما