شناسهٔ خبر: 67354074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشکیل ۱۲ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال ۱۲ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی استان کرمانشاه تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سلیم خانی در نشست خبری که امروز در پزشکی قانونی استان برگزار شد اظهار داشت: در دو ماه ابتدای امسال 7346 نفر به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که 2287 نفر زن و 5059 نفر مرد بوده‌اند. از این تعداد مراجعه‌کننده 209 نفر شامل 139 نفر مرد و 70 نفر زن مربوط به معاینات روانپزشکی و 7137 نفر شامل 4920 نفر مرد و 2217 نفر زن مربوط به معاینات بالینی و تخصصی بوده است.

وی با بیان اینکه فوتی‌های ناشی از سوختگی در دو ماه ابتدای امسال 15 نفر شامل 9 زن و 6 مرد بوده در حالی که این تعداد در سال گذشته 6 نفر بوده است گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی در دو ماه ابتدای امسال پنج مرد بوده در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته یک نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در دو ماه ابتدای سال در مجموع 69 نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند افزود: 18 نفر از این فوتی‌ها مربوط به تصادفات درون شهری، 38 نفر برون شهری و 13 نفر غیرترافیکی بوده است. در دو ماه ابتدایی سال گذشته نیز 95 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که 16 نفر مربوط به تصادفات درون شهری، 57 نفر تصادفات برون شهری و غیرترافیکی نیز 22 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در تصادفات نوروزی امسال 21 نفر شامل پنج مورد درون شهری و 16 مورد برون شهری جان خود را از دست دادند گفت: در تصادفات نوروزی سال گذشته 25 نفر جان خود را از دست دادند. در زمینه سقط جنین درمانی در اردیبهشت ماه امسال 24 پرونده تشکیل شده که 16 مورد مجوز دریافت کرده‌اند، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 29 پرونده تشکیل و برای 23 مورد مجوز صادر شد. در دو ماه ابتدایی سال گذشته یک پرونده قصور پزشکی تشکیل شد در حالی که امسال 12 مورد بوده که هفت مورد محکوم و پنج مورد نیز تبرئه شد.

خانی با یک سوم نیروی مورد نیاز فعالیت می‌کند، عنوان کرد: هفت پزشک معاضدتی با ما همکاری دارند و هرچند با کمبود پزشک مواجه هستیم اما هیچ خللی در فعالیت‌ها ایجاد نشده است. با توجه به اینکه زمین در نظر گرفته شده برای ساخت سوله بحران مربوط به اوقات است توافقات اصلی با این نهاد به منظور خرید زمین انجام شده و با موافقت رئیس کل اوقاف کار ساخت سوله آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما