شناسهٔ خبر: 67066018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان‌شمالی میزبان مسابقات قوی ترین مردان کشور شد

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: مسابقات قوی ترین مردان قهرمانی کشور (ددلیفت) در رده سنی بزرگسالان مردادماه امسال به میزبانی استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

داوود خدابنده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هنوز در خصوص محل دقیق برگزاری این رقابت های کشوری توافق نشده است اما به احتمال زیاد در شهر بجنورد و یا اسفراین برگزار خواهد شد.

وی افزود: این میزبانی پیرو درخواست هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان شمالی مورد موافقت فدراسیون این رشته ورزشی قرار گرفت.

خدابنده گفت: رقابت های کشوری قوی ترین مردان قهرمانی کشور در دسته های منفی ۸۰، منفی ۹۰، منفی ۱۰۵ و مثبت ۱۰۵ کیلوگرم برگزار می شود.

دِدلیفت یا لیفت مرده یکی از تمرینات با وزنه است که در آن یک هالتر که با صفحه‌های فلزی سنگین شده از زمین برداشته شده و تا جلوی ران بالا آورده و سپس به سمت زمین برگردانده می‌شود.

ددلیفت از پایه‌ای‌ترین حرکات بدنسازی است و در کنار اسکات و پرس سینه بخشی از مسابقات وزنه‌برداری قدرتی است.

میزبانی اردوی تیم‌ملی شنا نونهالان

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: نخستین اردوی تیم ملی شنا در رده سنی نونهالان نیز مردادماه امسال در بجنورد برگزار می شود.

خدابنده افزود: برگزاری این اردو فرصت طلایی برای مربیان و استعدادهای شنا خراسان شمالی است تا از کلاس آموزشی مربیان تیم ملی بهره مند شوند.

وی یادآور شد: حدود ۵۰۰ نفر زیر نظر هیات شنا و شیرجه خراسان‌شمالی فعالیت می کنند.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی است و ۲۲۲ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

نظر شما