شناسهٔ خبر: 67061782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کابینه جنگی نتانیاهو در یک قدمی فروپاشی

منابع رسانه‌ای مطلع مدعی شدند که رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل امروز جدایی خود از کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو را اعلام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وبگاه خبری آکسیوس آمریکا که ارتباط نزدیکی با مقامات رژیم اسرائیل دارد، بامداد امروز، شنبه نوشت که بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم اسرائیل امروز در کنفرانس خبری خود استعفای خود را اعلام کند.

گانتس، رئیس حزب «اردوگاه دولت» است و بیش از هشت ماه با نتانیاهو بر سر اداره جنگ اختلافاتی داشت و با طولانی شدن جنگ و به تبع دور شدن از اهداف اعلامی آن، این اختلافات روز به روز بیشتر شد و طی هفته گذشته او به‌طور رسمی تهدید کرد که چنانچه پرونده مذاکرات تبادل اسرا با حماس به سرانجام نرسد، از کابینه جنگی جدا خواهد شد. این ضرب‌الاجل فردا به پایان خواهد رسید.

نتانیاهو نیز در واکنش به این تهدید به استعفای گانتس گفت که در صورت عملی شدن آن، مجبور خواهد شد کابینه را منحل کند. اوضاع هر روز برای ارتش اسرائیل و کابینه و حزب متبوع نخست‌وزیر رژیم اسرائیل سخت‌تر می‌شود و بنا به اذعان رسانه‌های صهیونیست، ارتش اشغالگر دربه‌در دنبال نیرو است؛ چرا که با کمبود شدید نیروی نظامی مواجه شده است.

در همین راستا، نظرسنجی‌ای که شبکه ۱۲ رژیم اسرائیل از صهیونیست‌ها انجام داده درخور توجه است؛ بر اساس این نظرسنجی، ۶۲ درصد از صهیونست‌ها گفته‌اند که به حزبی که از ادامه حکومت نتانیاهو حمایت کند، رأی نمی‌دهند.

همچنین ۵۶ درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که حکومت رژیم اسرائیل به نخست‌وزیری نتانیاهو باید توافق‌نامه تبادل اسرا با حماس را قبول کند و ۵۶ درصد نیز معتقدند که ملاحظات اصلی نتانیاهو در مورد پرونده تبادل اسرا، سیاسی است.

در همین راستا، روزنامه هاآرتص رژیم اسرائیل به نقل از «عاموس هارئیل»، ستون‌نویس نظامی خود نوشت: تل‌آویو به سمت یک شکست فاجعه‌بار چند بعدی حرکت می‌کند. ما در همه جبهه‌ها گیر کرده‌ایم و مهم‌ترین این جبهه‌ها، جبهه لبنان است که در حال تبدیل شدن به یک آتش بزرگ (علیه اسرائیل) است.

از سوی دیگر، روزنامه معاریو، چاپ سرزمین‌های اشغالی اذعان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته است پهپادهای انتحاری حزب‌الله را در حمله به سایت نظامی مرج بنی عامر رهگیری کند.

نظر شما