شناسهٔ خبر: 67060485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کابینه جنگی نتانیاهو در یک قدمی فروپاشی - اکونیوز

اقتصاد ایران: منابع رسانه‌ای مطلع مدعی شدند که رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل امروز شنبه جدایی خود از کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو را اعلام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وب سایت خبری آکسیوس آمریکا که ارتباط نزدیکی با مقامات رژیم اسرائیل دارد، بامداد امروز شنبه نوشت که بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم اسرائیل طی امروز شنبه در کنفرانس خبری خود استعفای خود را اعلام کند.

گانتس رئیس حزب «اردوگاه دولت» است و طی بیش از هشت ماه با نتانیاهو بر سر اداره جنگ اختلافاتی داشت و با طولانی شدن جنگ و به تبع آن دور شدن از اهداف اعلامی آن، این اختلافات روز به روز بیشتر شد و طی هفته گذشته او رسما تهدید کرد چنانچه پرونده مذاکرات تبادل اسرا با حماس به سرانجام نرسد، از کابینه جنگی جدا خواهد شد. این ضرب الاجل فردا به پایان می‌رسد.

نتانیاهو نیز در واکنش به این تهدید به استعفای گانتس گفت که در صورت عملی شدن آن، مجبور خواهد شد کابینه را منحل کند. اوضاع هر روز برای ارتش اسرائیل و کابینه و حزب متبوع نخست وزیر رژیم اسرائیل سخت‌تر می‌شود و بنا به اذعان رسانه‌های صهیونیست، ارتش اشغالگر در به در دنبال نیرو است؛ چرا که با کمبود شدید نیرو و نظامی مواجه شده است.

62 درصد صهیونیست‌ها به حزب نتانیاهو رأی نخواهند داد

در همین رستا، نظرسنجی که شبکه 12 رژیم اسرائیل از صهیونیست ها انجام داده در خور توجه است؛ بر اساس این نظرسنجی، 62 درصد از صهیونست‌ها گفته‌اند که به حزبی که از ادامه حکومت نتانیاهو حمایت کند، رای نمی دهند.

همچنین 56 درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که حکومت رژیم اسرائیل به نخست وزیری نتانیاهو باید توافق‌نامه تبادل اسرا با حماس را قبول کند و   56 درصد نیز معتقدند که ملاحظات اصلی نتانیاهو در مورد پرونده تبادل اسرا، سیاسی است.

هاآرتص: در همه جبهه‌ها گیر کرده‌ایم از جمله جبهه لبنان

 در همین راستا، روزنامه هاآرتص رژیم اسرائیل به نقل از «عاموس هارئیل»، ستون نویس نظامی خود نوشت: تل‌اویو به سمت یک شکست فاجعه بار چند بعدی حرکت می‌کند. ما در همه جبهه‌ها گیر کرده‌ایم و مهمترین این جبهه‌ها، جبهه لبنان است که در حال تبدیل شدن به یک آتش بزرگ (علیه اسرائیل) است.

اعتراف  به شکست در برابر حزب الله

از سوی دیگر، روزنامه معاریو، چاپ سرزمین های اشغالی اذعان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته پهپادهای انتحاری حزب الله را در حمله به سایت نظامی مرج بنی عامر رهگیری کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما