شناسهٔ خبر: 67061175 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

انتخاب اصلاح‌طلبان؛ جهانگیری، آخوندی و پزشکیان

جبهه اصلاحات در جلسه دیروز سه گزینه مورد نظر خود را مشخص کرده است؛ اسحاق جهانگیری، عباس آخوندی و مسعود پزشکیان.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - اصلاح‌طلبان که به نظر نمی‌رسد به این راحتی‌ها از دوگانه نامزد صرفا اصلاح‌طلب یا راه‌گشایی خارج شوند، اولین گام را به سوی انتخاب گزینه نهایی برداشتند. جبهه اصلاحات در صدر طیفی که اصرار به حمایت از نامزد صرفا اصلاح‌طلب دارد سه گزینه خود را معرفی کرده است. جهانگیری که معلوم نیست تایید صلاحیت شود یا خیر، آخوندی که بعید است تایید صلاحیت بشود و رادیکال‌ترین گزینه به حساب می‌آید و پزشکیان که شانس بیشتری برای تایید صلاحیت دارد اما در حد و اندازه رقابت با نامزدهای جریان رقیب نیست. 

جلسه دیروز

در جلسه دیروزمجمع عمومى جبهه اصلاحات ایران که با حضور نامزدهاى معرفى شده از سوى اعضاى این جبهه براى ریاست جمهورى برگزار شد، از میان پنج نامزدى که انتخاب آنها طى سازوکارى مصوب صورت گرفته بود، سه نامزد موفق به کسب آراى دوسوم اعضاى حاضر در این جلسه شدند.

در این جلسه که بیش از ٨ ساعت به درازا کشید، ابتدا پنج نامزد به طور جداگانه برنامه هاى خود براى اداره کشور را ارائه کرده و سپس به پرسش هاى مطرح شده از سوى اعضاى حاضر در جلسه پاسخ دادند. در نهایت در باره این نامزدها رأى گیرى انجام شد و عباس آخوندى به عنوان نفر اول و مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیرى با رأى برابر توانستند  دوسوم آراى مجمع عمومى را به دست آورند. 

حمیده زرآبادى یکى دیگر از نامزدهاى حاضر در جلسه امروز بود که با وجود کسب رأى اکثریت مجمع عمومى نتوانست رأى دوسوم را داشته باشد. محمود صادقى نیز در ردیف پنجم قرار گرفت.

لازم به توضیح است پیش از حضور این پنج نامزد در جلسه مجمع عمومى، متن راهبرد انتخابات و میثاق نامه جبهه اصلاحات ایران به رویت آنها رسیده و پس از توافق بر سر این میثاق نامه در خصوص تعیین آنها به عنوان نامزدهاى اختصاصى این جبهه رأى گیرى شد. 

به موجب میثاق نامه جبهه اصلاحات ایران، این نامزدها باید به کلیه سازوکارهای تصمیم برای رسیدن به نامزد واحد پایبند باشند و در صورتى که نامزد منتخب این جبهه براساس ساز و کارهای تعیین شده فرد دیگری بود، سایر نامزدها باید کناره گیری از رقابت انتخاباتی را به نفع نامزد منتخب به طور رسمى اعلام کنند.

 

نظر شما