شناسهٔ خبر: 67058448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

جزییات جلسه انتخاب ۳ کاندیدای اصلاحات

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی: عباس آخوندى، مسعود پزشكيان و اسحاق جهانگيرى به عنوان نامزدهاى اختصاصى جبهه اصلاحات ايران با رأى دوسوم اعضاى مجمع عمومى براى انتخابات رياست جمهورى تعيين شدند.
در جلسه امروز مجمع عمومى جبهه اصلاحات ايران كه با حضور نامزدهاى معرفى شده از سوى اعضاى اين جبهه براى رياست جمهورى برگزار شد، از ميان پنج نامزدى كه انتخاب آنها طى سازوكارى مصوب صورت گرفته بود، سه نامزد موفق به كسب آراى دوسوم اعضاى حاضر در اين جلسه شدند.
در اين جلسه كه بيش از ٨ ساعت به درازا كشيد، ابتدا پنج نامزد به طور جداگانه برنامه هاى خود براى اداره كشور را ارائه كرده و سپس به پرسش هاى مطرح شده از سوى اعضاى حاضر در جلسه پاسخ دادند. در نهايت در باره اين نامزدها رأى گيرى انجام شد و عباس آخوندى به عنوان نفر اول و مسعود پزشكيان و اسحاق جهانگيرى با رأى برابر توانستند  دوسوم آراى مجمع عمومى را به دست آورند. 
حميده زرآبادى يكى ديگر از نامزدهاى حاضر در جلسه امروز بود كه با وجود كسب رأى اكثريت مجمع عمومى نتوانست رأى دوسوم را داشته باشد. محمود صادقى نيز در رديف پنجم قرار گرفت.
لازم به توضيح است پيش از حضور اين پنج نامزد در جلسه مجمع عمومى، متن راهبرد انتخابات و ميثاق نامه جبهه اصلاحات ايران به رويت آنها رسيده و پس از توافق بر سر اين ميثاق نامه در خصوص تعيين آنها به عنوان نامزدهاى اختصاصى اين جبهه رأى گيرى شد. 
به موجب ميثاق نامه جبهه اصلاحات ايران، اين نامزدها بايد به کلیه سازوکارهای تصمیم برای رسیدن به نامزد واحد پایبند باشند و در صورتى كه نامزد منتخب اين جبهه براساس ساز و کارهای تعیین شده فرد دیگری بود، ساير نامزدها بايد کناره گیری از رقابت انتخاباتی را به نفع نامزد منتخب به طور رسمى اعلام كنند.

نظر شما