شناسهٔ خبر: 67060627 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جهاد اسلامی: پیشنهاد آمریکا درباره آتش بس مبهم است/ اعزام یک هیات به دوحه

تهران-ایرنا-معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان این که هیاتی به دوحه قطر اعزام شد، تصریح کرد که پیشنهاد آمریکا درباره آتش‌بس مبهم است و ما خواهان موضعی روشن و بدون ابهام هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، الهندی گفت دولت آمریکا در هدف کلی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه یعنی ریشه‌کنی مقاومت همدست و شریک است.

وی تاکید کرد، دشمن پس از گذشت هشت ماه از حملات متجاوزانه حتی در تحقق یکی از اهداف خود هم توفیقی حاصل نکرده است.

الهندی همچنین از سفر هیأتی از این جنبش به دوحه برای ادامه تلاش‌ها در خصوص دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه خبر داد.

وی افزود که (شنبه) در دوحه خواهیم بود تا تلاش‌ها برای دستیابی به توافق درباره آتش‌بس را ادامه دهیم.

الهندی خاطرنشان کرد مصر و قطر هیچ فشاری بر مقاومت اعمال نمی‌کنند، به‌ویژه اینکه آنها مقاومت با سند آن دو کشور در ششم می‌ موافقت کرده بود.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: موضع مقاومت، صریح و آشکار است که شامل توقف کامل و واقعی حملات متجاوزانه اسرائیل، بازسازی نوار غزه و مبادله اسیران است.

وی با بیان این‌که هنوز سخن از به بن‌بست رسیدن مذاکرات آتش‌بس زود است، تصریح کرد خطر رژیم صهیونیستی همه فلسطینیان را تهدید می‌کند، رژیمی که کرانه باختری و نوار غزه را هدف قرار داده است.
الهندی گفت صحنه امروز، ملت آزاده و مقاوم فلسطین است که به خاطر آزادی خود می‌جنگد و آزادگان جهان در کنارش قرار دارند.

وی تصریح کرد ارتش اسرائیل در محورهای مختلف نوار غزه متحمل شکست‌های پیاپی می‌شود، صهیونیست‌ها هرگز پیروز نخواهند شد، حتی اگر همچنان به حملات متجاوزانه خود ادامه دهند.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی گفت تصمیم گسترش جنگ در جبهه شمالی (با لبنان) از سوی اشغالگران باید با حمایت و تصمیم آمریکا باشد، و تصمیم اسرائیلی به‌ تنهایی نیست.

وی در پایان گفت:جبهه‌های پشتیبانی عنصر اساسی در محاسبات آمریکا برای پایان تجاوزات اسرائیل است، جبهه پشتیبانی در دریای سرخ بر تمام جهان تاثیر گذاشته است.

نظر شما