شناسهٔ خبر: 67060624 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محمد الهندی:

زود است از شکست مذاکرات آتش بس صحبت کنیم

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت متن توافقنامه پیشنهادی آمریکایی مبهم است؛ ما می‌خواهیم متن تفسیر بایدن از این توافق را به صورت مکتوب در اختیار داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: دولت آمریکا در تلاش برای تحقق هدف اصلی تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه که ریشه کنی مقاومت است، شریک است.

وی افزود: متن توافقنامه پیشنهادی آمریکایی مبهم است و جنبه‌های زیادی دارد و ما خواهان متن شفافی هستیم. ما می‌خواهیم متن تفسیر بایدن از این توافق به صورت مکتوب را در اختیار داشته باشیم. امروز شنبه به دوحه سفر خواهیم کرد تا به تلاش‌ها برای مذاکره آتش بس ادامه دهیم.

الهندی تصریح کرد: دولت آمریکا در تلاش برای تحقق هدف اصلی تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه که ریشه کنی مقاومت است، شریک است. پس از هشت ماه تجاوز، دشمن حتی یک تصویر از پیروزی در زمینه اهداف اعلام شده خود کسب نکرده است. موضع مقاومت درباره ضرورت توقف واقعی تجاوز، بازسازی نوار غزه و تبادل اسرا روشن است.

وی ادامه داد: مصر و قطر مقاومت را در ارتباط با توافق جدید پیشنهادی تحت فشار قرار نمی‌دهند، به ویژه که مقاومت ماه مه سال گذشته با سند پیشنهادی آنها موافقت کرده بود. هنوز زود است درباره شکست مذاکرات آتش بس صحبت کنیم.

الهندی خاطرنشان کرد: اکنون همه فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی که کرانه باختری و غزه را هدف قرار می‌دهد، در معرض خطر قرار دارند. هیچ خطری از سوی حماس برای فتح یا بالعکس وجود ندارد، بلکه خطر برای همه ما از جانب رژیم صهیونیستی است. تکلیف روز بعد از جنگ باید مشخصاً از سوی طرف‌های فلسطینی مشخص شود و ما باید از طریق وحدت ملی به توافق برسیم. ما شاهد مبارزه ملت آزاد و مقاوم فلسطین هستیم که برای آزادی خود می‌جنگند.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی تأکید کرد: ارتش اسرائیل در جبهه‌های مختلف نبرد در نوار غزه متحمل شکست شده است و هر چقدر هم به تجاوزات خود ادامه دهد، پیروز نخواهد شد. تصمیم رژیم اشغالگر برای گسترش جنگ در جبهه شمالی باید با حمایت آمریکا اتخاذ شود و یک تصمیم صرفا اسرائیلی نیست. جبهه‌های پشتیبانی از مقاومت فلسطین یک عنصر اساسی در محاسبات آمریکا برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل است. تأثیر جبهه پشتیبانی در دریای سرخ از سوی نیرو‌های یمنی، به تمام جهان گسترش یافته است.

نظر شما