شناسهٔ خبر: 67059261 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

یمن - عراق ۲ کشتی اسرائیلی را  هدف قرار دادند

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: نیرو‌های مسلح یمن به همراه مقاومت اسلامی عراق دو کشتی رژیم صهیونیستی را با چندین فروند پهپاد هدف قرار دادند. رهبر معنوی انقلاب یمن و جنبش انصارالله با تشریح طیفی از اقدامات مقاومت علیه اشغالگران، گفت که عملیات‌های مشترک، الگویی از همکاری بین مسلمانان در راستای جهاد فی‌سبیل‌الله است. 
یمنی‌ها از آغاز اقدام علیه اشغالگران صهیونیست، یک فروند کشتی را غرق و یک کشتی دیگر را ضبط کرده‌اند. ضمن اینکه با کشتن چند خدمه یک کشتی، روند کشتیرانی جهانی را تحت تأثیر قرار داده‌اند. چهارشنبه هفته گذشته نیز یمنی‌ها گفتند که یک پهپاد امریکایی از نوع ام‌کیو۹ را در استان معاریب در جنوب شرق این کشور سرنگون کرده و شش کشتی را هدف حمله موشکی قرار داده‌اند. یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز پنج‌شنبه هدف قرار گرفتن دو کشتی رژیم صهیونیستی را با چندین فروند پهپاد تأیید و اضافه کرد که این عملیات به صورت مشترک با مقاومت اسلامی عراق صورت گرفته است. این چهره شناخته شده یمن تصریح کرد: «در این عملیات، دو کشتی هدف قرار گرفت که حامل تجهیزات نظامی در بندر حیفا بودند.» وی با اشاره به اینکه در جریان عملیات دوم، یک کشتی هدف قرار گرفت که قوانین عبور و مرور کشتی‌ها به مقصد فلسطین اشغالی را نقض کرده بود، توضیح داد: «عملیات مشترک حیفا در پاسخ به کشتار‌های اسرائیل در منطقه رفح است.» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن به رژیم اشغالگر قدس هشدار داد که این رژیم باید به زودی منتظر عملیات‌های بیشتری باشد تا بالاخره مجبور شود به تجاوزات وحشیانه خود پایان دهد و محاصره نوار غزه را بردارد. وی از همه ارتش‌های عربی خواست که در عملیات‌های حمایتی از مردم فلسطین مشارکت داشته باشند. همچنین مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو عملیات نظامی مشترک با نیرو‌های مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از پهپاد و در بندر حیفا انجام داده است. در مقابل، ارتش امریکا دیروز اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته هشت پهپاد متعلق به یمنی‌ها را بر فراز دریای سرخ منهدم کرده است. این پهپاد‌ها با هدف حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ پرتاب شده بودند. همچنین اعلام شده است که دو شناور بدون سرنشین حوثی‌ها نیز هدف قرار گرفته و از بین رفته است. در یک حادثه جداگانه، یک کشتی ائتلاف نظامی اعلام کرد، موفق شده یک موشک بالستیک ضد کشتی و یک پهپاد دیگر را که از یمن شلیک شده بود، منهدم کند. 

 حمله موفقیت‌آمیز به ناو آیزنهاور
سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر معنوی انقلاب یمن و جنبش انصارالله روز پنج‌شنبه طی سخنانی ضمن انتقاد از ۲۴۴ روز حمله مداوم رژیم صهیونیستی به مردم غزه گفت: «فقط در هفته جاری، ماشین کشتار اسرائیل، ۲ هزار و ۱۰۰ شهید و زخمی در غزه بر جای گذاشته است. نیرو‌های مسلح ما بامداد امروز با مقاومت اسلامی عراق، عملیات مشترکی را علیه بندر حیفا انجام دادند. عملیات‌های مشترک، نشانگر الگویی از همکاری بین مسلمانان در راستای جهاد فی‌سبیل‌الله است.» الحوثی تأکید کرد: «در این هفته، ۱۱ عملیات در دریا‌های سرخ و عرب و اقیانوس هند انجام دادیم. عملیات‌های هفته جاری، با ۳۶ موشک بالستیک و پهپاد صورت گرفت. رونمایی از سامانه موشکی فلسطین هم از تحولات مهم این هفته بود. موشک فلسطین متناسب با نیاز‌های مرحله چهارم عملیات‌های ضد اسرائیلی ساخته شده است.» وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی، نیرو‌های یمن هشت کشتی متعلق به امریکا را هدف قرار داده‌اند، عنوان کرد: «حمله به ناو هواپیمابر امریکایی آیزنهاور که طی ۲۴ ساعت، در شمال دریای سرخ، دو بار هدف قرار گرفت، از مهم‌ترین عملیات‌های هفته جاری بود. حملات به این ناو امریکایی موفقیت‌آمیز بود. این ناو با هفت موشک و چهار پهپاد هدف قرار گرفت. پس از این حملات، ناو مذکور به سمت شمال دریای سرخ عقب‌نشینی کرد تا بار دیگر مورد حمله قرار نگیرد. این ناو ابتدا در فاصله ۴۰۰ کیلومتری مرز‌های ساحلی یمن قرار داشت و پس از حمله نخست به ۸۸۰ کیلومتری شمال غرب جده عقب‌نشینی کرد.»

نظر شما