شناسهٔ خبر: 67345309 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باقری کنی:

تاکید ایران بر توقف جنایات رژیم صهیونیستی در حاشیه گفت‌وگوهای آسیایی

تهران- ایرنا- سرپرست وزارت امورخارجه ایران، در یادداشتی در فضای مجازی عنوان داشت: رویکرد آسیایی به چندجانبه‌گرایی، زمینه‌های همکاری‌، مقابله با یکجانبه‌گرایی، روابط دوجانبه، لزوم توقف جنایات رژیم اشغالگر در غزه در ملاقات با روسای هیات‌های قزاقستان، سنگاپور، بحرین، عمان، نپال و دبیرکل D۸ مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، علی باقری کنی سرپرست وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی در حساب رسمی خود در فضای مجازی نوشت: در برنامه‌های مقدماتی نشست وزرای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، با روسای هیات‌های قزاقستان، سنگاپور، بحرین، عمان، نپال و دبیرکل D۸ ملاقات و گفت‌وگو کردم.

وی افزود: در این ملاقات‌ها، رویکرد آسیایی به چندجانبه‌گرایی، زمینه‌های همکاری‌، مقابله با یکجانبه‌گرایی، روابط دوجانبه، لزوم توقف جنایات رژیم اشغالگر در غزه و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، نوزدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا در تهران و با حضور مقامات داخلی و خارجی صبح امروز دوشنبه ۴ تیر آغاز به کار کرد.

در همین ارتباط، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه پیش تر گفته بود: مفتخریم که در تهران میزبان اجلاس وزیران مجمع گفت‌وگوی آسیایی (ACD) باشیم و ریاست این اجلاس را بر عهده بگیریم.

وی در این زمینه افزود: ۴۱ هیات از وزیران و سازمان‌های بین المللی در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

این رویداد بستری برای تقویت همکاری میان کشورهای آسیایی فراهم می‌کند و نشان دهنده تمایل کشورهای آسیایی به چندجانبه گرایی و فراگیری است.

نظر شما