شناسهٔ خبر: 67057143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بسته انتخاب ۱۴-۱۸ خرداد

شمارش معکوس برای رونمایی از فهرست نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، چهارمین جلسه بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری در شورای نگهبان برگزار شدفردا آخرین روز مهلت اولیه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌هاست.

سخنگوی شورای نگهبان گفت : احتمالا این شورا بخشی از مهلت ۵ روزه دوم خود را نیز برای بررسی صلاحیت داوطلب ها استفاده کند.

 

رفتار نامزدها و حامیانآنها  با بی طرفی کامل و به طور مستند رصد می شود. این اظهارات ر ا وزیر اطلاعات در جلسه سران قوا مطرح کرد و افزود:  به افرادی که رویکرد تخریب گرایانه داشته باشند تذکر لازم داده می شود  و در صورت لزوم گزارش   در اختیار مقام   قضایی قرار می گیرد.

امام جمعه ارومیه هم در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب به رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کرد.

 

اما زیرساخت ها برای برگزاری مناظره ها و دیگر برنامه های انتخاباتی از قاب رسانه ملی آماده شده، این را رئیس رسانه ملی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت . رییس رسانه ملی در هفته ای که گذشت بازدیدی هم از استدیو برنامه های انتخاباتی سیما داشت. خبرگزاری ها هم می توانند  مناظره های انتخاباتی را پخش کنند این امکان را ساترا فراهم کرده   است.در فاصله حدود ۲۰ روز مانده تا انتخابات   خبرگزاری های خارجی هم خواهان پوشش انتخابات ریاست جمهوری شدند.

 

 سخنگوی ستاد انتخابات کشور هم گفته است از ۴ خانم و ۷۶ آقای داوطلب انتخابات ،۴۵ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری ، ۱۱ نفر حوزوی و ۲۴ نفر مدرک کارشناسی ارشد دارند.  ۸ تیر ماه مردم با حضور در پای صندوق های رای ،نهمین رئیس جمهور کشور را انتخاب خواهند کرد.

 

<div id="video-display-embed-code_11193151"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4253739/11193151?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما