شناسهٔ خبر: 67055592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه پیرانشهر: انتخابات اولویت‌دارترین واجب جامعه است

ماموستا هاشم آبادی گفت: انتخابات ریاست جمهوری از اولویت‌دارترین واجبات جامعه ما محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  نماز جمعه این هفته شهرستان پیرانشهر به امامت ماموستا محمدصالح هاشم آبادی و با حضور پرشور مردم مومن و خداجوی این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه پیرانشهر در خطبه اول با اشاره به موضوع ماه ذی الحجه و ایام مبارک این ماه، گفت:  ده روز اول ماه ذی الحجه فرصتی مغتنم برای نیایش و ذکر الهی است و باید همانند ماه رمضان، در این ایام به طاعات و عبادات خاص پرداخت.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت تربیت دینی فرزندان، اظهار داشت:  انسان زائده اعمال خویش است و فساد در زمین و دریا، ریشه در اعمال و رفتار انسان داردخداوند متعال عبادت را بر ما واجب کرده و ما را به انجام کارهای نیک و پسندیده در جامعه هدایت می‌کندتعلیم و تربیت فرزندان در مسیر اطاعت از آداب دینی، وظیفه‌ای شرعی و اخلاقی بر عهده ماست اگر این امر از پایه و اساس درست بنا نشود، فرزندانمان در آینده مطیع و فرمانبردار نخواهند بود.

ماموستا هاشم آبادی با بیان اینکه  تربیت دینی فرزندان، جامعه را سالم و اسلامی نگه می‌دارد و هرچه قدر افراد بیشتر به اعمال دینی پایبند باشند، جامعه سالم‌تر خواهد ماند ، افزود:  معصیت و گناهی که ما انجام می‌دهیم، به خودمان برمی‌گردد  فلسفه زندگی در این دنیا، دست خود انسان است و اگر مرتکب گناهی شویم، باید فوراً از کرده خود پشیمان شویم وگرنه تمایل به گناه بیشتر خواهد شد.

 

امام جمعه پیرانشهر در خطبه دوم با اشاره به موضوع انتخابات ریاست جمهوری، گفت:  در این برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی، انتخابات ریاست جمهوری از اولویت‌دارترین واجبات جامعه ما محسوب می‌شود.

خطیب جمعه شهرستان پیرانشهر با تاکید بر اهمیت مشارکت در انتخابات  افزود:  دلایل مختلفی برای حضور در انتخابات وجود دارد  ما باید در انتخاب خود دقت کنیم و فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب نماییم که درد و رنج مردم را می‌داند و به آنها رسیدگی می‌کند  همچنین باید کسی را انتخاب کنیم که اقتدار کشور را حفظ کند و در مقابل دشمنان ایستادگی نماید.

 

 

 

 

 

 

نظر شما