شناسهٔ خبر: 67053374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح مردمی سازی محیط زیست در البرز به اجرا درآمد

کرج – ایرنا – مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه دولت سیزدهم به شعارهایی که در حوزه محیط زیست داشت تحقق بخشیده است گفت: براین اساس طرح مردمی سازی محیط زیست دراین استان به اجرا درآمده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ،" مجید درگی " در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان کرج افزود: برای اجرای این طرح تامین اعتبارلازم شده و استان البرز به صورت پایلوت کشوری عمل کرد .

وی بیان کرد: دراجرای طرح یاد شده ، اردوهای جهاد تبیین با حضور گروه های مختلف مر دمی برای آشنایی آنان با چالش های زیست محیطی و فرصت هایی که دراین زمینه دراستان البرز وجود دارد برگزار شد .

درگی تاکید کرد: دولت سیزدهم هیچگاه به سمت توسعه ناپایدار یعنی اجرای طرح ها بدون ملاحظات زیست محیطی نرفت .

وی اضافه کرد: اگر مصوبه ملی یا استانی در خصوص اجرای پروژه ها داشتیم ولی به صلاح مردم نبود از دستورکار خارج می شد .

مدیرکل محیط زیست استان البرز یاد آورشد: بنابراین از ایجاد یک شهرک مسکونی درکانون های گرد وغبار استان با دستور استاندار جلوگیری شد .

وی تاکید کرد: هراقدامی که برای توسعه و اشتغالزایی دراستان البرز صورت می گیرد باید ملاحظات زیست محیطی داشته باشند تا به توسعه پایدار برسیم .

شهرستان های های کرج و فردیس ۲۲.۵ برابر توان اکولوژیکی خود تراکم دارند

درگی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان های های کرج و فردیس ۲۲.۵ برابر توان اکولوژیکی خود تراکم دارند گفت: بنابراین درنتیجه بی توجهی به این نوع ملاحظات زیست محیطی شاهد آلودگی هوا در برخی از روزهای سال در استان البرز هستیم .

وی اضافه کرد: متاسفانه در سالهای گذشته و دولت های قبل اقداماتی بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی شده درحالی که در دولت سیزدهم براساس سند آمایش سرزمین ، ملاحظات زیست محیطی و سیاست های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب درحوزه زیست محیطی تصمیم گیری می شود .

نظر شما