شناسهٔ خبر: 67290920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی کیفیت آب شرب استان مرکزی به صورت مستمر

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: کیفیت آب شرب و پساب خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب در ۲۸ واحد آزمایشگاهی این استان به صورت مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

«حشمت اله عباسی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برنامه‌ی ایمنی آب در پنج شهر و سه روستای استان مرکزی در حال اجرا است.

وی در تشریح این خبر، اظهار کرد: پنج واحد آزمایشگاهی مرکزی شامل باکتریولوژی آب، شیمی فیزیک آب و فاضلاب و ریز آلاینده‌های آلی آب در ستاد شرکت و آزمایشگاه باکتریولوژی آب شهر ساوه موفق به دریافت گواهینامه ۱۷۰۲۵ شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه کسب گواهینامه برنامه ایمنی آب از وزارت بهداشت سندی برای تضمین کیفیت آب آشامیدنی است، تصریح کرد: طرح ملی مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب مطابق بر روش اجرایی توصیه شده سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر به صورت ممیزی و با نظارت مدیران و کارشناسان مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب در سطح کشور اجرا می‌شود.

عباسی گفت: اجرای کالیبراسیون سالیانه تجهیزات در آزمایشگاه‌های موجود، از دیگر اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان است.

وی با بیان اینکه انجام پایش و تدابیر لازم به منظور اطمینان از سلامت آب شرب برای این شرکت در صدر اولویت‌ها قرار دارد، افزود: کنترل کیفی آب شرب در کل استان به صورت مداوم و بر اساس استانداردهای روز در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی شرکت، تضمین کیفیت آب شرب مصرفی در چارچوب استانداردهای تدوین شده برای مشترکین است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای نظارت بر کیفیت آب شرب، ۱۲ هزار و ۵۵۶ آزمایش باکتریولوژی، ۴۳۳ هزار و ۶۳۴ آزمون کلرسنجی و کدورت سنجی از شبکه آبرسانی، شست‌وشوی ۲ هزار و ۹۰۶ کیلومتر شبکه آبرسانی، شست و شوی ۱۰۰درصدی مخازن ذخیره آب، انجام ۲۹ هزار و ۳۰۶ آزمون فیزیکی شیمیایی فلزات سنگین و مواد آلی از منابع مخازن و شبکه شهری و روستایی و ‌پنج هزار و ۶۵۹ آزمون فیزیکی شیمیایی و باکتریولوژی پساب خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب از اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در سال گذشته بود.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

نظر شما