شناسهٔ خبر: 67296814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آبفا استان خبر داد؛

بررسی مستمر کیفیت آب شرب استان مرکزی در 28 واحد آزمایشگاهی

مدیرعامل شرکت آبفا استان خبر داد؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: کیفیت آب شرب و پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در 28 واحد آزمایشگاهی این استان به صورت مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد. در این راستا برنامه ایمنی آب در 5 شهر و 3 روستای استان مرکزی در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حشمت اله عباسی افزود: 5 واحد آزمایشگاهی مرکزی شامل باکتریولوژی آب، شیمی فیزیک آب و فاضلاب و ریزآلاینده‌های آلی آب در ستاد شرکت و آزمایشگاه باکتریولوژی آب شهر ساوه موفق به دریافت گواهینامه 17025 شده‌اند.

وی به اهمیت دریافت گواهینامه برنامه ایمنی آب در راستای کیفیت این مایه حیات اشاره کرده و ادامه داد: کسب گواهینامه برنامه ایمنی آب از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سندی برای تضمین کیفیت آب آشامیدنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: طرح ملی مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب مطابق بر روش اجرایی توصیه شده سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر به صورت ممیزی و با نظارت مدیران و کارشناسان مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب در سطح کشور اجرا می‌شود.

عباسی تصریح کرد: اجرای کالیبراسیون سالیانه تجهیزات در آزمایشگاه‌های موجود، از دیگر اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی است. انجام پایش و تدابیر لازم به منظور اطمینان از سلامت آب شرب برای این شرکت در صدر اولویت‌ها قرار دارد.

وی بیان داشت: کنترل کیفی آب شرب در سراسر استان مرکزی به صورت مداوم و بر اساس استانداردهای روز در حال اجرا است. یکی از رویکردهای اصلی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، تضمین کیفیت آب شرب مصرفی در چارچوب استانداردهای تدوین شده برای مشترکین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تأکید کرد: اجرای 12 هزار و 556 آزمایش باکتریولوژی، 433 هزار و 634 آزمون کلرسنجی و کدورت سنجی از شبکه آبرسانی، 5659 آزمون فیزیکی شیمیایی و باکتریولوژی پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، از اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت، در راستای نظارت بر کیفیت آب شرب، در سال گذشته بود.

عباسی ابراز داشت: همچنین شست‌وشوی 2906 کیلومتر شبکه آبرسانی، شست‌وشوی 100 درصدی مخازن ذخیره آب، انجام 29 هزار و 306 آزمون فیزیکی شیمیایی فلزات سنگین و مواد آلی از منابع مخازن و شبکه شهری و روستایی، از دیگر اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان مرکزی در راستای نظارت بر کیفیت آب شرب، در سال گذشته بود.

وی به چگونگی تأمین آب مورد نیاز استان مرکزی و تعداد مشترکان این استان اشاره داشته و اضافه کرد: آب مورد نیاز این استان از 726 حلقه چاه، 42 رشته چشمه و 26 رشته قنات تأمین می‌شود. در بخش شهری 337 هزار مشترک و در بخش روستایی نیز 169 هزار مشترک در استان وجود دارد. 

انتهای پیام/

نظر شما