شناسهٔ خبر: 67052363 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

نجات جان ۳۷ نفر در خزر

خبرگزاری ایرنا

 نجات جان ۳۷ مسافر از غرق شدن در روز‌های اخیر و حضور ناجیان غریق در سواحل دریای مازندران بنا به گفته مسوولان تجربه خوب برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته برای کاهش غریق در این استان به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

سال‌ها از اجرای طرح دریا به منظور کاستن از تعداد موارد غریق و فوت در این خصوص در مازندران می‌گذرد و روزی از تابستان‌های سال‌های گذشته نبود که با مرگ براثر غرق شدن در دریای خزر تمام نشود؛ اما امسال وضعیت طور دیگری رقم خورده است و می‌توان گفت مسافران و مردم مازندران سواحل امنی را تجربه می‌کنند و آژیر مرگ کمتر در این مدت نواخته شد.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان‌های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

دریا و تنی به آب زدن بخش جدا نشدنی سفر مردم به مازندران است البته این موضوع براساس داده‌های آماری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مبنی بر اینکه بیشتر مسافران مقصد سفرشان به استان شهرستان‌های ساحلی است صحه می‌گذارد.

سابقه ایجاد ساحل امن برای شنای مسافران در مازندران به اوایل دهه ۹۰ بر می‌گردد به طوریکه طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارایه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و هرساله این طرح از ابتدای خرداد شروع می‌شد و تا پایان تابستان ادامه دارد.

رئیس هیات نجات‌غریق و غواصی مازندران گفت: طی ۹ روز گذشته از آغاز طرح‌های دریا باحضور ناجیان غریق ۳۷ نفر از غرق شدن در دریای مازندران نجات پیدا کردند.

نقی کریمیان روز جمعه افزود: باتوجه به روز‌های تعطیل و همزمانی آن با پایان هفته ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان به خط شد.

وی با اشاره به استقرار یک‌هزار ناجی غریق در ۵۵۰ نقطه حادثه‌خیز سواحل مازندران، افزود: از هفته آینده پایش سواحل را برای افزایش تعداد ناجیان غریق در نقاط حادثه‌خیز استان خواهیم داشت.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران بیان کرد: باتوجه به بحث آزادسازی و همچنین بحث پسروی دریا پیش‌بینی ما این بوده تعداد نقاط حادثه‌خیز دریای مازندران به ۷۰۰ نقطه افزایش یافته و در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کریمیان با اشاره به آغاز طرح‌های دریا از ۹ خرداد ماه، اضافه کرد: تاکنون ۳۷ نفر از غرق شدن در دریای مازندران نجات یافتند که از این تعداد ۳۰ نفر آقا و هفت نفر خانم هستند.

نظر شما