شناسهٔ خبر: 67047474 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بی ام و سری 1 نسل جدید معرفی شد؛ کپی واضح از هاچ بک کیا؟

صاحب‌خبر -

نسل جدید بی ام و سری 1 با طراحی جدید نمای بیرونی و چندین موتور معرفی شد؛ اما شباهت نمای جلو این هاچ بک آلمانی به کیا سید شاید مایوستان کند.

سری 1 جزو محصولات پایین‌رده‌تر بی ام و است که بین سدان‌های فوق لوکس این خودروساز آلمانی شاید کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بنا به آخرین اخبار خودرو، مونیخی‌ها از نسل جدید و چهارم سری 1 رونمایی کرده‌اند که از لحاظ طراحی نمای بیرونی دستخوش تغییراتی چشمگیر شده است، در حالی که کماکان سیستم محرکه دیفرنسیل جلو را به کار می‌گیرد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

  • طراحی نمای بیرونی
  • کابین
  • مشخصات فنی
  • تاریخ عرضه و قیمت

طراحی نمای بیرونی سری 1 نسل جدید

نمای عقب نسخه معمولی بی ام و سری ۱ نسل جدید نمای عقب نسخه معمولی بی ام و سری ۱ نسل جدید
بی ام و 1er (نسخه معمولی)
نمای جلو نسخه معمولی بی ام و سری ۱ نسل جدید نمای جلو نسخه معمولی بی ام و سری ۱ نسل جدید
بی ام و 1er (نسخه معمولی)


با نگاهی سطحی به نسل سوم و چهارم بی ام و سری 1 متوجه می‌شوید که چهره آن تغییر محسوسی به خود دیده است. در نمای جلو سپر و چراغ‌های جلو بازطراحی شده‌اند و نتیجه این بازطراحی، چهره‌ای شده است که از جهاتی به نمای جلو کیا سید شباهت دارد. سید همان هاچ بکی است که کوشا خودرو در دور جدید واردات به‌همراه محصولات دیگری از کیا نظیر کیا اسپورتیج و کیا سراتو به بازار ایران آورده است.

کیا سید کیا سید

کیا سید

مونیخی‌ها جلوپنجره‌های متفاوتی را برای نسخه‌های معمولی و M135 سری 1 در نظر گرفته‌اند که در این بین، جلوپنجره نسخه معمولی غیر متعارف‌تر به نظر می‌رسد. جلوپنجره ام 135 که همان فرم کلیوی همیشگی محصولات بی ام و را دارد، درون خود خطوطی افقی را به‌همراه نشان مخصوص M جا داده است. از طرفی دیگر، در جلوپنجره نسخه معمولی خطوط عمودی و کج با یکدیگر ترکیب شده‌اند.

نمای عقب نسخه M بی ام و سری ۱ نسل جدید نمای عقب نسخه M بی ام و سری ۱ نسل جدید
بی ام و M135
نمای جلو نسخه M بی ام و سری ۱ نسل جدید نمای جلو نسخه M بی ام و سری ۱ نسل جدید
بی ام و M135


در نمای عقب این هاچ بک بی ام و هم چراغ‌های تازه‌ای به چشم می‌خورند که به نظر می‌رسد از کراس اوور بی ام و X2 قرض گرفته شده‌اند. البته نسخه M این خودرو چهار خروجی اگزوز دارد و روی درب صندوق عقب آن نشان M و نوشته M135 نقش بسته است؛ موضوعی که نشان می‌دهد بی ام و سرانجام تصمیم به حذف حرف i (مخفف Injection به معنای پاشش سوخت) از نام محصولات خود گرفت.

کابین نسل چهارم BMW Series 1

فضای داخلی سری 1 مدل 2025 دست کم یک پله بالاتر می‌رود. روی داشبورد این خودرو یک نمایشگر دوگانه متشکل از پنل 10.25 اینچی صفحه آمپر تمام دیجیتال و پنل مرکزی لمسی 10.7 اینچی قرار دارد. نمایشگر لمسی مذکور مبتنی بر جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی اختصاصی بی ام و با نام iDrive 9 کار می‌کند.

کابین بی ام و سری 1 نسل جدید کابین بی ام و سری 1 نسل جدید

در کابین این هاچ بک BMW دیگر اثری از دکمه‌های فیزیکی قبلی نیست و حتی دایره چرخان iDrive حذف شده. اهرم دنده بزرگ قبلی هم جای خود را به یک اهرم کوچک‌تر داده است. همه این‌ها طراحی کابین را مینیمال‌تر کرده‌اند تا با محصولاتی که امروزه روانه بازار می‌شوند هماهنگ باشد.

همچنین گفتنی است که نسل جدید بی ام و سری 1 به‌صورت استاندارد با کابین وگان و سازگار با محیط زیست عرضه می‌شود. البته شاید این تصمیم این خودروساز آلمانی به مذاق چرم‌پسندهای عاشق و شیفته کابین‌های پر زرق و برق خوش نیاید.

مشخصات فنی نسخه‌های مختلف بی ام و سری 1

بی ام و سری 1 نسخه M Lite با موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ B48 در دسترس قرار می‌گیرد. نسخه اروپایی این موتور به‌دلیل محدودیت‌های موجود در زمینه انتشار آلایندگی، 296 اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما نسخه آمریکایی همین موتور توانایی تولید قدرت 312 اسب بخار را دارد. گشتاور تولیدی این خودرو ولی در هر صورت 400 نیوتن متر است. این هاچ بک با اتکا به پیشرانه مذکور باید بتواند ظرف 4.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سقف سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بی ام و سری 1 نسل جدید بی ام و سری 1 نسل جدید

موتور دیگری که بی ام و برای محصول جدید خود ارائه می‌دهد، یک نمونه 1.5 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ برای نسخه 120 است. این نمونه می‌تواند 168 اسب بخار قدرت و 280 اسب بخار قدرت تولید کند و امکان شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف 7.8 ثانیه را فراهم می‌کند. حداکثر سرعت آن هم 225 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

نسخه 120d سری 1 به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ دیزل به‌همراه تکنولوژی 48 ولتی مجهز است که 161 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفرتاصد این نسخه 7.9 ثانیه و حداکثر ساعت آن 222 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. حتی علاوه بر این، نسخه 118d با قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن متر پیش رو مشتریان قرار خواهد گرفت. شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت با این پیشرانه 8.3 ثانیه زمان می‌برد و حداکثر سرعت آن تفاوتی با 120d ندارد.

تاریخ عرضه و قیمت هاچ بک جدید BMW

بی ام و جدیدترین نسل سری 1 را در اکتبر پیش رو (مهر تا آبان) در اروپا به فروش خواهد گذاشت. هرچند هنوز جزئیات قیمت نسخه‌های مختلف این خودرو در بازارهای هدف مشخص نیست، باید اشاره کرد که قیمت پایه آن در بریتانیا حدود 30 هزار پوند مشخص شده است.

در گجت نیوز بخوانید:
بی ام و i4 مدل 2025 فیس لیفت با چهره و امکانات جدید رسماً معرفی شد بی ام و سری ۴ گرن کوپه فیس لیفت رونمایی شد؛ طراحی جدید و پیشرانه قدرتمندتر از قبل سریع ترین بی ام و تاریخ متولد شد؛ به BMW M240i کوپه تیون شده سلام کنید بی ام و ایکس کانسپت ؛ سفینه فضایی جدید آلمانی‌ها + ویدیو

برچسب‌ها:

نظر شما