شناسهٔ خبر: 67046534 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ارایه ۱۶ میلیارد ریال خدمت درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال... -

اقتصاد ایران: بندرعباس- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ارایه ۱۶ میلیارد ریال خدمت درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های این استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی جاودان اظهار کرد: از اواخر سال گذشته درمان رایگان کودکان زیر هفت سال مکرراً مطرح و نهایتاً هم از حدود اسفندماه به اجرا گذاشته شد تا والدین این کودکان به شرط برخورداری از بیمه پایه، در روند درمان فرزندشان، رنجی جز رنج بیماری نداشته باشند و با خیالی آسوده از بابت هزینه‌ها، مراحل درمانی را طی کنند.

وی افزود: درمجموع درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با استناد به بند الف ماده ۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، صورت گرفت و طبق آن، همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر ۷ سال، به استثنای داروهای سرپایی در مراکز دولتی دانشگاهی رایگان شد.

جاودان گفت: پس از اعلام وزارت بهداشت مبنی بر رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال، این طرح در بیمارستان‌های دولتی استان اجرایی شد.

وی افزود: در فروردین‌ماه سال جاری، تعداد ۶ هزار و ۱۹۹ بیمار در بیمارستان‌های، کودکان، شریعتی، شهید محمدی، بستک، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، بندرخمیر، بندرلنگه، سیریک، قشم، میناب، بستری و مشمول این طرح شده‌اند. هزینه درمان این کودکان، رایگان محاسبه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: همچنین در اردیبهشت‌ماه سال جاری، تعداد ۱۰ هزار و ۷۷۹ بیمار زیر ۷ سال در بیمارستان‌های گفته شده، بستری شده‌اند که هزینه خدمات درمانی برای این دو ماه بیش از ۱۶ میلیارد ریال بوده است.

جاودان تاکید کرد: سازمان‌های بیمه‌گر پایه مکلف هستند ۱۰۰ در صد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و سرپایی فوریت‌های پزشکی شامل معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری و توان‌بخشی و همچنین خدمات بستری و بستری فوریت‌های پزشکی را پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: خدمات تخصصی، فوق‌تخصصی و تنوع حضور اساتید برجسته در بیمارستان کودکان، باعث شده این مرکز به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز درمان کودکان در جنوب کشور تلقی شود.

نظر شما