شناسهٔ خبر: 67042569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۶ میلیارد ریال برای درمان کودکان زیرهفت سال هرمزگان هزینه شد

بندرعباس - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های دولتی استان، گفت: بیش از ۱۶ میلیارد ریال خدمت رایگان طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال برای درمان این کودکان در بیمارستان‌های استان هزینه شده است.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر غلامعلی جاودان روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار کرد: در فروردین‌ماه سالجاری، تعداد ۶ هزار و ۱۹۹ بیمار در بیمارستان‌های کودکان، شریعتی و شهید محمدی بندرعباس و همچنین بیمارستان‌های دولتی بستک، پارسیان، جاسک، حاجی‌آباد، بندرخمیر، بندرلنگه، سیریک، قشم، میناب، بستری و مشمول این طرح شده‌ و هزینه درمان این کودکان، رایگان محاسبه شده است.

وی بیان کرد: همچنین در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری نیز تعداد ۱۰ هزار و ۷۷۹ بیمار زیر هفت سال در بیمارستان‌های یاد شده، بستری شدند که هزینه خدمات درمانی برای این ۲ ماه بیش از ۱۶ میلیارد ریال بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: خدمات تخصصی، فوق‌تخصصی و تنوع حضور اساتید برجسته در بیمارستان کودکان، باعث شده این مرکز به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز درمان کودکان در جنوب کشور تلقی شود.

جاودان یادآور شد: سازمان‌های بیمه‌گر پایه مکلف‌اند ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و سرپایی فوریت‌های پزشکی شامل معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری و توان‌بخشی و همچنین خدمات بستری و بستری فوریت‌های پزشکی را پرداخت کنند.

وی در تشریح جزییات این طرح گفت: از اواخر سال گذشته درمان رایگان کودکان زیرهفت سال مطرح و در نهایت از اسفندماه به اجرا گذاشته شد تا والدین این کودکان به شرط برخورداری از بیمه پایه، در روند درمان دلبندشان، رنجی جز رنج بیماری نداشته باشند و با خیالی آسوده از بابت هزینه‌ها، مراحل درمانی را طی کنند.

جاودان ادامه داد: درمجموع درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با استناد به (بند الف ماده ۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، صورت گرفت و طبق آن همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال، به استثنای داروهای سرپایی در مراکز دولتی دانشگاهی رایگان شد.

وی افزود: پس از اعلام وزارت بهداشت مبنی بر رایگان شدن درمان کودکان زیرهفت سال، این طرح در بیمارستان های دولتی استان اجرایی شد.

نظر شما