شناسهٔ خبر: 67044140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور رئیس محیط زیست کشور؛

تجلیل از محیط بانان برتر استان همدان

در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست از ۵ نفر از محیط بانان برتر استانی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قدردانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با بیان اینکه در حدود ۳هزار و ۸۰۰ نفر  محیط بان درکشور داریم، گفت: بالای۵۰ درصد مجموعه محیط زیست کشور محیط بان هستند که این میزان نسبت به مساحت کشور و معیار جهانی بسیار ناچیز است.

علی سلاجقه با بیان اینکه در صدد هستیم امسال۵۵۰ نفر محیط بان دیگر استخدام کنیم، افزود: اصل کار حفاظت از حیات وحش کشور را محیط بانان انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان هم در این مراسم با بیان اینکه محیط زیست باید حفظ شود، افزود: طبیعت میراثی برای آیندگان است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با اشاره به اینکه بهره مندی درست و اصولی از طبیعت باید انجام شود، افزود: هر آسیبی که به آن وارد می شود باید جبران شود.

او درباره وقایع غزه هم گفت: کسانی که مدعی حقوق بشر هستند بیش از ۳۰ هزار کودک و زن را در غره را کشته اند و  این در حالی است که مدعی انسان بودن دارند.

استاندار  هم در این مراسم به خدمات آقای رئیسی اشاره کرد و گفت: او  خدمات بسیاری  به مردم و کشور داشت و  در این راه مورد بی مهری بسیاری قرار گرفت.

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه در استان همدلی و همکاری خوبی در زمینه حفظ محیط زیست وجود دارد، افزود: مدیران استان نگاه ویژه ای به محیط زیست دارند.

او تأکید کرد: تاکنون اقدامات خوبی هم در استان در راستای حفظ محیط زیست مانند هوشمندسازی پایش از مناطق حفاظت شده و بازچرخانی پساب صنعتی انجام شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی ،نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در همدان به طبیعت و محیط زیست بسیار توجه می شود، گفت: حفظ طبیعت موجب پویایی زندگی، درآمد و اقتصاد استان می شود.

<div id="video-display-embed-code_11190304"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4253014/11190304?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما