شناسهٔ خبر: 60604186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محیط بانان، حافظ گنجینه‌های خانگرمز تویسرکان

افرادی از جنس تعهد و از خودگذشتگی و عاشق محیط زیست، از خانگرمز، نگین حیات وحش غرب کشور، برای نسل امروز و آینده حفاظت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، رضا گوهری، مدیر اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان گفت: کل و بز، قوچ و میش، گرگ و کفتار و روباه همچنین عقاب طلایی از گونه‌های شاخص جانوری منطقه حفاظت شده خانگرمز اند و ۲۱۳ گونه گیاهی نیز در‌ای منطقه زیست دارند.

محیطبانان حفاظت از این گنجینه حیات وحش را به عهد دارند و در این راه حتی از جان خود می‌گذرند.

قاسم علی عبدالمالکی محیط بان علاوه بر عشق به محیط زیست، قدرت بدنی بالا، نگاه تیزبین و شجاعت را از رموز موفقیت محیط بانان عنوان می‌کند.

ارسلان کمانکش مسئول منطقه حفاظت شهد خانگرمز هم گفت: در هر ماه محیط بانان ۱۵ شبانه روز از خانواده دور هستند و تلاش بی قفه در برف و کالک زمستان منطقه و گرمای تابستان از جمله دشواری کار محیط بانان است که با علاقه به صیانت از تنوع زیستی در حال انجام وظیفه اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با تلاش محیط بانان و کمک جوامع محلی اطراف منطقه به ویژه روستانشینان، شاهد پویایی منطقه هستیم و طبق بازدید‌ها این هفته تعداد قابل توجهی بره و بزغاله مشاهده شد.

سیده مریم محمدی افزود: سرشماری وحوش این منطقه تیرماه انجام می‌شود و برای کمک به محیط بانان برای پایش ۹ هزار هکتار وسعت خان گرمز، ۳ دکل با دوربین گردش ۳۶۰ درجه به صورت ۲۴ ساعته فعال است و ۲۰ دکل پایش تصویری برنامه آتی این سازمان در خانگرمز قرار دادیم.

گروه‌های دوستدار طبیعت، گردشگران و کوهنوردان قبل از حرکت به سوی این جاذبه طبیعی از اداره محیط زیست و محیط بانان مجوز لازم را تهیه کنند و بهترین زمان برای ورود به منطقه طلاوع آفتاب است.

نظر شما