شناسهٔ خبر: 67042612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پتروشیمی ارومیه؛ حامی گوزن زرد ایرانی

مدیر عامل پتروشیمی ارومیه گفت: این شرکت دراجرای مسئولیت اجتماعی‌ خود در قبال حفاظت از محیط زیست، برای کمک به نگهداری و تکثیر گونه نادر و در خطر انقراض گوزن زرد ایرانی اعلام آمادگی می‌کند.

صاحب‌خبر -

پتروشیمی ارومیه؛ حامی گوزن زرد ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اسمعیلی  در حاشیه آیین بهره‌برداری از حوضچه تبخیر خاکی   شرکت پتروشیمی  ، این مجموعه صنعتی را  را حامی گوزن زرد ایرانی خواند .

وی  گفت: این شرکت در اجرای  مسئولیت اجتماعی‌ خود در قبال حفاظت از محیط زیست، علاوه بر اقدامات انجام شده برای رعایت الزامات زیست محیطی در داخل مجتمع، برای کمک به نگهداری و تکثیر گونه نادر و در خطر انقراض گوزن زرد ایرانی اعلام آمادگی می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی نیز با ابراز خرسندی از حمایت شرکت پتروشیمی ارومیه از گونه در معرض انقراض گوزن زرد ایرانی گفت: ۶ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱ از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیای این گونه در رشکان منتقل شده بود.

شهند  افزود:  با تولد ۳ راس  گوساله  در سال ۱۴۰۲ و دو راس در سالجاری، تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت به ۱۳ راس افزایش پیدا کرده است .

 

نظر شما