شناسهٔ خبر: 67041898 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

حضور بمب‌افکن آمریکایی در کره

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: آمریکا برای اولین بار طی هفت سال گذشته بمب‌افکن استراتژیک بی-۱بی را در رزمایش شبه‌جزیره کره به پرواز درآورد.
 تصمیم آمریکا برای به پرواز درآوردن این بمب‌افکن دوربرد با قابلیت شلیک بمب‌های هدایت‌شونده در پی افزایش تنش‌ها و تحریک‌های پیونگ‌یانگ، خصوصا ارسال بالن‌های زباله به خاک همسایه جنوبی خود صورت می‌گیرد.آمریکا در این رزمایش جت‌های جنگنده پیشرفته را نیز در کنار بمب‌افکن بی-۱بی شرکت داد.
در همین زمینه، وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای گفته است این رزمایش به منظور نشان دادن تعهد امنیتی ایالات متحده به کره جنوبی و تقویت موضع دفاعی مشترک کشورهای متحد بود.
این بیانیه می‌افزاید در طول رزمایش، بمب‌افکن بی-۱بی آمریکا با اسکورت جت‌های جنگنده کره جنوبی اقدام به شلیک بمب کرد؛ اقدامی که از سال ۲۰۱۷ بی‌سابقه بوده است.
بر اساس این گزارش، جت‌های کره جنوبی نیز اقدام به شلیک به اهداف رزمایشی کردند.بمب پرتاب‌شده با هواپیمای جنگی بی-۱بی از نوع سنگرشکن و هدایت‌شونده است، مهماتی که می‌تواند آسیبی ویران‌کننده به شبکه پیچیده تونل‌ها و سازه‌های زیرزمینی نظامی کره شمالی وارد کند.کره شمالی پیشتر استقرار بمب‌افکن بی-۱بی را دلیلی بر «دشمنی» آمریکا عنوان کرده و در واکنش به طرح رزمایش‌های مشترک سئول و واشینگتن، اقدام به رزمایش موشکی کرده بود.
کره شمالی همچنین اخیرا صدها بالن بزرگ را برای انداختن فضولات حیوانی، ته سیگار و باتری‌های ضایعاتی به سراسر کره جنوبی فرستاده بود.
سئول این اقدام پیونگ‌یانگ را «غیرقابل تحمل» خوانده و یک توافق نظامی شکننده با کره شمالی را به حالت تعلیق درآورده است.
تعلیق توافق یاد شده که در سال ۲۰۱۸ حاصل شد، به کره جنوبی اجازه می‌دهد تا فعالیت‌هایی مانند پخش تبلیغات ضد پیونگ‌یانگ را از طریق بلندگو در مناطق مرزی از سر بگیرد.
کره شمالی اخیراً نیز تلاش ناموفقی برای قرار دادن دومین ماهواره جاسوسی در مدار زمین انجام داد؛ اقدامی که در تناقض با قطعنامه‌های سازمان ملل علیه این کشور است.
این کشور همچنین رزمایش شبیه‌سازی حمله اتمی انجام داده و طبق گزارش‌ها برای مدتی تجهیزات سیگنال ناوبری در کره جنوبی را مختل کرده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما