شناسهٔ خبر: 67041235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری همایش علمی و فرهنگی «پیوند تار و پود» در نیشابور

اولین همایش روز ملی فرش با عنوان «پیوند تار و پود» روز یکشنبه ۲۰ خرداد در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
برگزاری همایش علمی و فرهنگی پیوند تار و پود در نیشابور
 
 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش، پتو و موکت شهرستان نیشابور، گفت: این همایش به مناسبت روز ملی فرش، به همت این اتحادیه و با همکاری ادارات و نهاد‌های نیشابور برگزار می‌شود.
 
 مجید جهانگیری افزود: از آنجا که فرش در تاریخ و تمدن ایران و اسلام همواره به عنوان یک هنر و صنعت مورد توجه قرار داشته، روز بیستم خردادماه در تقویم کشورمان به عنوان «روز ملّی فرش» نامگذاری شده است.
 
 وی خاطرنشان کرد: نیشابور نیز در طی تاریخ به عنوان کهن‌شهر ایران، در کنار هنرهایی، چون سفال و شیشه، به قالی و بافت نیز شهره است و به همین منظور و به مناسبت روز ملّی فرش، تصمیم گرفتیم که با برگزاری همایشی علمی-فرهنگی و استفاده از دانش و تجربه اندیشمندان و استادان بزرگ این رشته، به جنبه‌های گوناگون این هنر و صنعت پرداخته و شکوه این هنر به عموم مردم به‌ویژه آینده‌سازان کشور بیشتر نمایانده شود.
 
جهانگیری یادآور شد: در این همایش که با حضور مسئولین و میهمانانی از سراسر کشور برگزار می‌شود، دکتر حمید کارگر، استاد دانشگاه و مدیر عامل شرکت فرش آستان قدس رضوی، مجید محمدپناه، استاد دانشگاه و مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران و دکتر محمود اسعدی استاد دانشگاه و دبیر همایش چهره‌های ماندگار، به ایراد سخن خواهند پرداخت.
 
اولین همایش روز ملّی فرش در روز یکشنبه ۲۰ خرداد، ساعت ۶ عصر در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار می‌شود.

نظر شما