شناسهٔ خبر: 67393938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اعزام آتش‌نشانان رشت به ۵۲ عملیات حادثه و حریق

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته آتش‌نشانان این سازمان نسبت به پوشش عملیاتی ۵۲ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی اعزام شدند که ۲۳ مورد آن مربوط به بارش شدید باران بوده است.

صاحب‌خبر -

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان از آماده‌باش تیم‌های عملیاتی و افسران ارشد در ۱۵ ایستگاه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تو به هشدار سطح قرمز هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: از ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز و دقایقی پس از آغاز بارش شدید باران و تماس شهروندان مبنی بر آب‌گرفتگی و یا سقوط اجسام از جمله درخت، داربست و سایر حوادث تیم‌های عملیاتی آتش نشانان به محل حوادث اعزام شدند.

وی با اشاره به پاسخگویی مرکز ۱۲۵ آتش‌نشانی به بیش از ۱۲۰۰ تماس شهروندان، افزود: آب‌گرفتگی در ۱۴ نقطه از شهر اعلام شد که از این تعداد هشت خانه و شش معبر دچار آب‌گرفتگی شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به سقوط هفت اصله درخت خاطرنشان کرد: در این حوادث به کسی آسیب جانی نرسید و تنها یک خودروی سواری دچار خسارت شد که بلافاصله تیم‌های عملیات آتش نشان نسبت به ایمن سازی، برشکاری و انتقال اصله درخت به مکان امن اقدام کردند.

مؤمنی اضافه کرد: در بارش باران بامداد امروز دو مورد حادثه سقوط تابلو تبلیغاتی و سقوط داربست پوشش داده شد که در این حوادث شاهد خسارات مالی و جانی نبودیم.

وی با بیان اینکه از ۵۲ مورد حوادث پوشش داده شده در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ مورد آن در پی بارش شدید باران بوده است، تصریح کرد: هفت مورد گیر افتادن در آسانسور، سه مورد اتصالی پست برق، دو مورد حریق خودرو، سه مورد قفل درب، چهار مورد حریق علفزار و ضایعات، سه مورد اتصالی در منزل و مغازه، هفت مورد خدمات ایمنی از دیگر عملیات‌های محوله به آتش‌نشانان در شیفت کار شب گذشته بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان شهر ایمن با مشارکت شهروندانی آگاه فراهم می‌شود، گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی ستادی و عملیاتی و ۹۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتور سیکلت در ۱۵ ایستگاه در آماده خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

نظر شما