شناسهٔ خبر: 67039148 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سایه قتل‌عام و ویرانی بر سر آوارگان در اردوگاه‌های المغازی و البریج

جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در اردوگاه‌های آوارگان المغازی و البریج، بار دیگر قصد رژیم صهیونیستی را برای نسل‌کشی ساکنان غزه آشکار کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – ارتش رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر حملات خود را به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه تشدید کرده و چندین حمله را در اردوگاه‌های مختلف انجام داده است.

رژیم صهیونیستی به‌تازگی گزارش داد که نیرو‌های زمینی این رژیم «عملیات دقیقی» را در اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه آغاز کرده‌اند.

ویرانی و مرگ در اردوگاه‌های المغازی و البریج

ساکنان می‌گویند که ویرانی و مرگ بر اردوگاه‌های آوارگان المغازی و البریج در مرکز غزه سایه افکنده است، چرا که ارتش رژیم صهیونیستی یک حمله نظامی جدید در این منطقه انجام می‌دهد.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، مدعی شد که این حملات همزمان با حمله نیرو‌های زمینی ارتش رژیم صهیونیستی تحت هدایت اطلاعاتی در البریج در مرکز نوار غزه است.

در طول یک شب ارتش رژیم صهیونیستی به حملات هوایی و زمینی خود به اردوگاهی که به عنوان پناهگاه صد‌ها هزار آواره بود، ادامه داد.

شهادت و مجروح شدن ۱۷۵ فلسطینی در البریج و المغازی

وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که در پی این حملات رژیم صهیونیستی دست‌کم ۷۵ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند.

قربانیان این جنایت به بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح منتقل شدند و تیم‌های پزشکی برای مقابله با تعداد زیاد قربانیان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

بیمارستان شهدای الاقصی گفته که نمی‌تواند این تعداد زیاد از قربانیان را در خود جای دهد، به‌ویژه با توجه به کمبود سوخت مورد نیاز برای کارکرد ژنراتور‌ها و همچنین نبود تخت کافی و تیم‌های پزشکی برای کمک به بیماران.

پیکر شهدا در محوطه بیمارستان انباشته شد که صد‌ها نفر از بستگان برای شناسایی آن‌ها وارد بیمارستان شدند؛ یکی از آن‌ها ابتسام جابر است، ۲ فرزند او در حمله رژیم صهیونیستی به خانه همسایه‌هایشان شهید شدند.

این شهروند فلسطینی می‌گوید: من سعی کردم با فرزندانم از بمباران فرار کنم و آن‌ها را نجات دهم، اما ارتش اسرائیل اصرار داشت که همه چیز را در اردوگاه بمباران کند و فرزندانم را به قتل برساند. جامعه بین‌المللی در مقابل این ویرانی و این جنایت و این کینه صهیونیستی نسبت به ما کجاست؟ چرا در مورد این‌ها جنایت‌ها سکوت شده است؟

روایتی از خروج اجباری از المغازی و البریج

در همین حال، ده‌ها هزار نفر از ساکنان اردوگاه‌های آوارگان البریج و المغازی در مرکز نوار غزه پس از آغاز حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه، به مناطقی رفتند که ممکن است از آن‌ها در برابر قتل‌عام محافظت کند.

افرادی که در پی این حمله آواره شده بودند ده‌ها کیلومتر پیاده‌روی کردند تا از بمباران مداوم رژیم صهیونیستی در امان بمانند و شاید کودکان و زنان را از آنچه که آن‌ها «جهنم» توصیف کردند، نجات دهند.

پس از ۲ ساعت پیاده‌روی، هنادی البنا، یک آواره فلسطینی، توانست خود را به غرب اردوگاه النصیرات برساند و در چادر یکی از بستگان خود پناه بگیرد و تا پایان حمله نظامی در اردوگاه البریج در آن بماند.

انتهای پیام/

نظر شما