شناسهٔ خبر: 67035101 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

منتجب‌نیا:

شورای نگهبان دنبال جهت‌گیری سیاسی نباشد

صاحب‌خبر -

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه کارگزاران و حزب جمهوریت ایران اسلامی منتظر هستند ببینند چه کسانی از اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت خواهند شد تا از او حمایت کنند؛ گفت: اگر شورای‌نگهبان با سعه‌صدر برخورد کرده و دنبال جهت‌گیری سیاسی نباشد و کاندیداهای مطرح و قابل‌توجه اصلاح‌طلبان و مردم تایید شوند، انتخابات سالم و پرشوری برگزار می‌شود.

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرآنلاین افزود: اگر رویه شورای نگهبان مانند برخی دوره‌های انتخابات باشد، باید به استقبال انتخاباتی سرد و بی‌رونق برویم. همه به مسئولان نظام بازمی‌گردد که تا چه اندازه آستانه تحمل‌شان نسبت به جریان اصلاح‌طلب و مستقل بالااست و تا چه اندازه می‌توانند آنان را تحمل کنند.

منتجب‌نیا در پاسح به این پرسش که «در حال حاضر بین اسامی مطرح شده، کدام کاندیدا رأی بدنه اصلاحات را دارد؟»، تصریح کرد: هنوز مشخص نیست. تعدادی از آقایان در انتخابات ثبت‌نام کردند اما در انتظار هستند که ببینند شورای‌نگهبان چگونه برخورد می‌کند. الآن نمی‌شود اسامی خاصی را مطرح کرد.

وی درمورد شرط محمد خاتمی برای حضور در انتخابات و اینکه درنهایت چه خواهد شد، ادامه داد: همه این‌ها به نظر حاکمیت بازمی‌گردد. اگر تصمیم آقایان، باز شدن فضای انتخابات باشد، همه به صحنه می‌آیند و حمایت می‌کنند. اگر فضا بسته باشد، طبیعتا رنجش خاطر به وجود آمده و مردم از حضور در پای صندوق‌ها دلسرد می‌شوند.

این فعال سیاسی اولویت برای اصلاح‌طلبان را کاندیدایی اصلاح‌طلب با فکر و عقیده خودشان دانست و افزود: در سال ۹۲ انتخاب بین فردی که به طور کلی مورد تایید اصلاح‌طلبان نیست و فردی که در سطح مورد قبول آنان است، بود لذا ترجیح دادند که فردی را که دارای اشکال کمتری بود، حمایت‌ کنند. امیدواریم اصلاح‌طلبان بتوانند روی کاندیدای اصلاح‌طلب قوی، مدیر و مدبر اتفاق‌نظر کنند و نیازی به رجوع کردن به کاندیدای غیر اصلاح‌طلب نباشد.

 

نظر شما