شناسهٔ خبر: 67034341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهید رئیسی عشق به خدمت داشت

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: شهید رئیسی عشق به خدمت داشت و با رفتنش هم انقلابی ایجاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری امشب در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، قیام خونین 15 خرداد و شهدای خدمت که با حضور نماینده ولی‌فقیه در کردستان و مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در حسینیه سنندج برگزار شد، بهترین راهکار برای تحقق اهداف و برنامه‌ها را رجوع به قرآن دانست و اظهار داشت: کلید واژه "مومن مجاهد صادق" یک تعبیر قرآنی است که بر اساس فرموده قرآن اگر کسی به چنین جایگاهی رسید یا شهید و یا منتظر شهادت است.

وی با بیان اینکه نشانه صدق در ایمان، سرمایه‌گذاری برای ایمان است، گفت: این سرمایه‌گذاری با کلید واژه جهاد محقق می‌یابد. اگر کسی اهل ایمان و عمل صالح باشد وارد مرحله جدیدی از زندگی پاک می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطر نشان کرد: برای صاحبان عقل ، اندیشه و درک که با کلمه "اولوالالباب" شناخته می‌شوند، 40 ویژگی در نظر گرفته شده که هر کدام پر از درس و حکایت است.

وی افزود: خدای متعال در آیاتی از قرآن به اوصاف «اولوا الالباب» ـ صاحبان خرد و اندیشه­ ناب پرداخته و به فکر، اندیشه، عقیده، اخلاق و عمل آنها اشاره کرده است. لذا برای کسانی که قرآن را کتاب زندگی می‌دانند لازم و بلکه ضروریست که نگاه قرآن را، درباره ویژگی­‌های انسان­ خردمند بدانند.

حاج علی‌اکبری "ایمان به خدای متعال، هدف آفرینش، معاد، هدایت الهی و مردم را از جمله ویژگی‌های بارز بزرگمرد مومن تاریخ؛ امام خمینی(ره) توصیف و  بیان کرد: حضرت امام(ره) الگوی اخلاق و اخلاص بود.

امام خمینی(ره) شاگرد مکتب پیامبر(ص) بود

وی اظهار کرد: حضرت امام(ره) در حسن خلق، فکر، تدبیر، عمل، بیان و رفتار و کردارش نمونه و شاگرد اول مکتب اولیا و پیامبر گرامی(ص) بود.

خطیب جمعه تهران خاطر نشان کرد: امام‌ خمینی(ره) در حوزه اخلاق و سیره فردی ویژگی‌هایی از جمله: حسن خلق، عفو، عطوفت، مهربانی، تواضع، توکل، اخلاص و خدامحوری، عمق‌نگر و بصیرت‌اندیش بود و دائم به خداوند توجه داشت. 

به گفته وی، امام راحل(ره) در سیر مقاصد الهی دارای عزم استوار بود و از حیات طیبه برخوردار شد. اگر مردم ولی‌شناس در میدان نباشند کارها پیش نخواهد رفت.

قیام 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی بود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور قیام 15 خرداد را نقطه آغاز تحول بزرگ زمانه خواند و عنوان کرد: این قیام نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی بود و باعث آگاهی و بیداری آحاد مختلف مردم و تداوم انقلاب شد.

وی اظهار کرد: شجاعت و شهادت‌طلبی مردم در این روز زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 شد.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه اکنون یک زمان عادی نیست و در یک پیچ تاریخی هستیم، گفت: به فرموده رهبری رژیم صهیونیستی جلوی چشم دنیا در حال ذوب شدن است. آشفتگی که در دستگاه استکبار اتفاق افتاده در کنار بیداری اسلامی و جبهه مقاومت همه آنان را آواره کرده است.

انقلاب اسلامی ریشه‌دار است

وی در تعبیر اقتدار جمهوری اسلامی ابراز داشت: انقلاب اسلامی مشعشع، تابناک، ریشه‌دار، قوی و برآمده از خون‌های شهدا میراثی است که اکنون به دستِ ما رسیده است. باید این میراث را مومنانه، شهیدانه و عاشقانه حفظ کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه شهید رئیسی عشق به خدمت داشت و با رفتن‌شان هم انقلابی ایجاد کرد، اظهار داشت: ایران عزیز ما پرچم آزادی ملت‌ها را سربلند برافراشته است، تا پای جان، پای این پرچم خواهیم ماند.

حاج علی اکبری با اشاره به انتخابات پیش‌رو عنوان کرد: امید که انتخابات پرشور با مشارکت قوی و با کیفیت برگزار و فرد ادامه‌دهنده راه آیت‌الله رئیسی انتخاب شود.

در پایان این مراسم مداح کربلایی مصطفی میرزایی به مداحی پرداخت.

انتهای پیام/481/

نظر شما