شناسهٔ خبر: 67034291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

محمد رضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد:

امروز نیاز ما به شهید جمهور بیشتر بود تا رئیس جمهور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در مراسم گرامیداشت شهید جمهور بیان کرد: امروز ما به شهید جمهور احتیاج داریم تا رئیس جمهور، باور ما این است که حادثه شهادت رئیس جمهور را خداوند متعال طراحی کرده و این رخداد به دنبال تحقق هدفی بزرگتر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری، گام اول انقلاب اسلامی را پیروزی انقلاب دانست و گفت: در سال ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و سال ۵۸ از بین انواع روش های حکمرانی، دموکراسی، کمونیستی، لیبرال و جمهوری، مدل جمهوری اسلامی را انتخاب و نظام تثبیت شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، دولت اسلامی را گام سوم انقلاب تبیین کرد و گفت: اسباب حکمرانی مادی است ولی چهارچوب را خدا تعیین و انتخاب را به مردم واگذار کرده است.

وی ادامه داد: سال ۱۳۸۰ مقام معظم رهبری یک فرایند پنج گامی را ترسیم فرمودند:
گام اول: انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۵۷ پیروز شد.
گام دوم: نظام اسلامی که در سال ۱۳۵۸ تعین شد.
گام سوم: دولت اسلامی
گام چهارم: جامعه اسلامی یا کشور اسلامی
گام پنجم: تمدن اسلامی
در گام سوم تقریبا رشد کمتری اتفاق افتاده است.
از دیدگاه تئوری دولت اسلامی دو بخش مهم دارد:
۱: رئیس جمهوری که مبانی اسلامی را بشناسد و اهدافش الهی باشد.
۲: رئیس جمهور مردمی که مردم آن را انتخاب می‌کنند و وی هم مردم را بپذیرند و به آن ها باور داشته باشند.

رئیس بسیج اساتید استان یزد ادامه داد: پیامی که امروز همه ما از شهادت این عزیزان داریم این است که در مسیر حرکت به سمت تمدن، دولتی داریم که می‌تواند الگو باشد و این الگوسازی را نباید فراموش کرد، ما باید باور به هدف داشته باشم و وظیفه خود را بدانیم.

وی افزود: در دولت اسلامی، رئیس جمهوری انتخاب می شود که قرآن را بشناسد و فهم درست از قرآن و اهل بیت داشته و دارای پشتوانه رای مردمی باشد، حکومت جمهوری اسلامی ایران یک تابلوی درخشان و گویا در جهان اسلام است، چون در فتح خرمشهر یک‌ ملتی که در روزهای بعد ازپیروزی در فاز دوم که نظام سازی است، گرفتار جنگی می شود که همه دنیا از متجاوز حمایت کرده و در نهایت در این جنگ نابرابر پیروز می شود.

وی در پایان گفت: لباس خاکی و عبای خاکی رئیس جمهور این پیام را دارد که می توان لباس پیامبر به تن کرد و در بین مردم بود و به آنها کمک کرد، دولتی ترسیم شد که در ادامه راه و مقابله با تورم می‌تواند الگو باشد و وظیفه ما این است که این الگو را فراموش نکنیم و بتوانیم دستاوردهای آن ها را تبیین کرده و به وظیفه خود عمل کنیم.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

نظر شما