شناسهٔ خبر: 66993067 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

دولت سیزدهم برای رشد گردشگری در منطقه ارس چه کرد؟

رونق گردشگری در منطقه ارس در دوره دولت سیزدهم با ثبت آماری بی‌سابقه از ورود بیش از سه میلیون و یازده هزار خودرو با پلاک غیر بومی به این منطقه نشان داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در دولت سیزدهم و به ویژه در سال‌های اخیر، رشد و رونق گردشگری در استان اردبیل و منطقه‌ی ارس به‌خصوص، توجه بیشتری از سوی مسئولین و سازمان‌های مربوطه به خود جلب کرده است. این منطقه با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی زیبا مانند جنگل‌ها، رودخانه‌ها، روستاهای سنتی و مناطق کوهستانی مانند پیست اسکی ارس، توانسته است تبدیل به یک مقصد گردشگری محبوب در ایران شود.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد افزودن درس «میراث فرهنگی» به دروس مدرسه و دانشگاه

همچنین دولت سیزدهم با توجه به اهمیت توسعه گردشگری برای اقتصاد کشور و اشتغال‌زایی، اقدامات متعددی را برای توسعه گردشگری در این منطقه انجام داده است. توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله ساخت و بهینه‌سازی جاده‌ها، تأمین امنیت گردشگران، ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی متعدد و همچنین تبلیغات فعال برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این منطقه از جمله تدابیر این دولت برای توسعه گردشگری در ارس بوده است.

با ایجاد این امکانات و تسهیلات، تعداد گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند افزایش یافته و این امر به تنوع و رونق بیشتر کسب و کارهای مرتبط با گردشگری کمک کرده است. از طرفی، این رونق درآمدزایی برای مردم محلی فراهم کرده و به توسعه اقتصادی منطقه کمک شایانی نموده است.

به طور کلی، اهمیت توسعه گردشگری در منطقه‌ی ارس توسط دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته و انتظار می‌رود که این رونق بهبودی در اقتصاد و شرایط زندگی مردم منطقه به همراه داشته باشد.

از جمله نکات حائز اهمیت در زمینه گردشگری این منطقه، می توان به حفظ روند رو به‌رشد گردشگری در نوروز ۱۴۰۳ ، افزایش ورود تبعه‌ی خارجی از مرز نوردوز به ارس، تقویت خدمات‌دهی و زیرساخت‌ها و همچنین آماده‌سازی ساحل رود ارس برای گردشگران و احداث پیاده‌راه ها اشاره کرد.

منبع: گسترش نیوز

انتهای پیام/

نظر شما