شناسهٔ خبر: 67032752 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

فناوری هوشمند ساب سی کوایتر (SSQ)، گامی به سوی سیستم های هوشمند دریایی

صاحب‌خبر -

سیستم ساب سی کوایتر (SSQ)، سیستمی است که نویز زیان بار زیرآب و آلودگی کدورت آب ناشی از فعالیت های دریایی انسانی مانند کارهای ساحلی و کوبیدن پایه ها و شمع ها در دریا را کاهش می دهد.

فناوری هوشمند ساب سی کوایتر (SSQ)، گامی به سوی سیستم های هوشمند دریایی​
تین نیوز

سیستم ساب سی کوایتر (SSQ)، سیستمی است که نویز زیان بار زیرآب و آلودگی کدورت آب ناشی از فعالیت های دریایی انسانی مانند کارهای ساحلی و کوبیدن پایه ها و شمع ها در دریا را کاهش می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از رسانه اندیشکده پیشرفت دریایی، این سیستم دارای دو ثبت اختراع بوده که با استفاده از یک غشاء نوآورانه سه بعدی ساخته شده و دارای پوششی ضدآب و مقاوم است. این غشاء برای ساخت پانل های قابل باد شدن به کار می رود. هنگامی که پانل ها باد می شوند، تفاوت امپدانس بین آب و هوای وارد شده به طور قابل توجهی نویزها را کاهش می دهد. ساختار سه بعدی غشاء و پوشش مخصوص طراحی شده نیز به این کارایی بالای صوتی کمک شایانی می کند.

 

از مزایای اقتصادی این سیستم می توان به کاهش 3 تا 7 برابری هزینه نسبت به سایر راهکارهای فنی جایگزین، کاهش استفاده از کمپرسورها و هزینه نسبی (انرژی، مخازن)، عدم هزینه کرد اضافی مربوط به استفاده از وسایل دیگر و بهبود سرعت انجام عملیات عمرانی در دریا به علت سازگاری این سیستم با عملیات عمرانی عنوان کرد.

این سیستم برای کاهش نویز زیرآب ناشی از شمع کوبی در شرایط فراساحلی طراحی شده است. این سیستم قادر به پوشش دادن شمع هایی با قطر ۶ تا ۱۲ متر می باشد. همچنین این سیستم به طور ویژه برای عملیات کوبیدن شمع جهت نصب توربین های بادی فراساحلی در عمق های بین ۲۰ تا ۵۰ متر مناسب است. این دستگاه در یک سبد نگهداری می شود که می تواند زیر گیره نگهدارنده شمع قرار گیرد و یا به صورت مستقل نصب شود. این سبد توسط وینچ ها پایین آورده می شود و قبل از نصب پایل، سیستم مذکور به طور خودکار در اطراف شمع باز شده و سپس با هوا باد می شود.

پس از باز شدن، عملیات کوبیدن پایل می تواند آغاز شود و می تواند به صورت همزمان با جابجایی و کار با شمع و چکش مدیریت شود. فرآیند باد کردن و تخلیه هوا از روی قایقی که سیستم مدیریت و نظارت فشار هوا را در دو کانتینر حمل می کند، قابل کنترل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما