شناسهٔ خبر: 67031984 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد/ هیچ سامانه دفاعی برای حملات احتمالی محور مقاومت نداریم

صاحب‌خبر -
اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد/ هیچ سامانه دفاعی برای حملات احتمالی محور مقاومت نداریم
خبرگزاری آریا - درپی شکست‌های پی درپی ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه جنوبی از مقاومت فلسطین و جبهه شمالی از حزب‌الله لبنان، موضوع فروپاشی این رژیم به یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در محافل تل‌آویو تبدیل شده است.
به گفته منبعی عالی‌رتبه در تل‌آویو، امروز رژیم اشغالگر در 7 جبهه در حال جنگ است: شمال فلسطین اشغالی با حزب الله، باریکه غزه، سوریه، کرانه غربی، پهپادهای شلیک شده از عراق و موشک‌های بالستیک شلیک‌شده از سوی انصارالله یمن، که جدیدترین آنها بر شهرک ایلات واقع در جنوب اراضی اشغالی فرود آمد.
بنابراین غافلگیر کننده نیست که "اسحاق بریک" افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر نسبت به فروپاشی رژیم صهیونیستی هشدار دهد. بریک در مقاله‌ای که در روزنامه عبری "معاریو" منتشر کرد از آنچه نقشه حزب الله برای نابودی "اسرائیل" خواند صحبت کرد و گفت که رژیم اشغالگر روزانه مورد حمله 3000 موشک، خمپاره و پهپاد قرار می‌گیرد که به عمق اراضی اشغالی برخورد می‌کنند و هدف از شلیک این موشک‌ها، نابودی زیرساخت‌های راهبردی است تا رژیم را به سوی نابودی بکشاند.
این ژنرال اسرائیلی با اشاره به حملات حزب الله به شمال فلسطین اشغالی و ویرانی‌های برجای مانده از آن گفت: هیچ چیزی با خطری که وجود "اسرائیل" را تهدید می‌کند قابل مقایسه نیست، آن هم با جنگ منطقه‌ای قریب‌الوقوعی که هم‌زمان در 6 جبهه آماده رخ دادن است.
او اشاره کرد که هرکس وضعیت ویرانی شهرک‌های هم‌مرز با لبنان را ببیند به این نتیجه می‌رسد که "اسرائیل" هیچ بازدارندگی جدی درمقابل موشک‌ها، پهپادها و خمپاره‌های حزب‌الله ندارد.
او نتیجه‌گیری کرد که ارتش رژیم اشغالگر در صورت وقوع جنگ منطقه‌ای در شش جبهه، هیچ سامانه مفیدی برای دفاع از این رژیم در برابر حملات احتمالی کشورهایی همچون سوریه، ایران و جناح‌های مقاومت در عراق و یمن نخواهد داشت.
شش جبهه زمینی مذکور شامل موارد ذیل است: لبنان، سوریه، جناح‌های مقاومت در اردن، کرانه غربی، باریکه غزه و اعراب مسلح ساکن اراضی اشغالی که در شهرک‌های صهیونیستی اقدام به تیراندازی می‌کنند، و مهم‌تر از همه پیوستن مصر به آنچه که او محفل نامید؛ زیرا قاهره به این نتیجه رسیده که توافق صلح با "اسرائیل" چیزی بیش از یک تکه کاغذِ بی‌فایده نیست.
ژنرال در مقاله خود پرسید: چگونه می‌توانیم در چند جبهه بجنگیم، در حالی‌که در یک جبهه در مقابل حماس در غزه شکست خورده‌ایم، این شکست به دلیل فرسایش قدرت و بازدارندگی ارتش بود؟ به‌ویژه پیاده‌نظام که بیش از دو دهه با شکست مواجه شده است، کمبود تعداد سرباز اجازه بازسازی نیروهای رزمی در غزه را به ارتش نمی‌دهد.
ژنرال بریک توضیح داد که هدف اصلی جنگ آتی در منطقه عمق اسرائیل خواهد بود که برای مقابله با صدها هزار موشکی که از همه جبهه‌ها بر روی آن فرود خواهد آمد، آماده و تجهیز نشده است.
بریک تاکید کرد، ساکنان منطقه مرکزی معروف به (گوش دان) زندگی عادی خود را می گذرانند، آنان من را به یاد مسافران کشتی تایتانیک می‌اندازند که با کوه یخی برخورد کرد و غرق شد.
وی ادامه داد: به این افراد پیشنهاد می‌کنم برای چشیدن طعم موشک با ساکنان "کریات شمونا" که طعم موشک را چشیده‌اند ملاقات کنند تا بفهمند آن چه در انتظار آنهاست معادل ده‌ها برابر موشک‌هایی است که در نبردی که اکنون در جریان است و منجر به نابودی کامل شهر شد، هر روز به طرف کریات شمونه شلیک می‌شود.
وی گفت: قواعد درگیری در منطقه تغییر کرده و این همان مولفه‌ای است که دشمن آن را می‌فهمد، مولفه‌ای که مبتنی بر امید مقاومت به نابودی رژیم صهیونیستی با استفاده از 200 هزار موشک و گلوله موجود در انبارهاست.
"آری شاویت" تحلیلگر سیاسی اسرائیلی نیز در سال 2017 مقاله‌ای در روزنامه (هاآرتص) منتشر کرده بود که در آن گفته بود "اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد" و اسرائیلی‌ها محصول دروغی هستند که جنبش صهیونیسم درباره هولوکاست و سرزمین موعود ابداع کرد.
وی توضیح داد که وضعیت موجود در این رژیم از نقطه بی‌بازگشت گذشته است و دیگر امکان پایان دادن به اشغال، توقف شهرک‌سازی و دستیابی به صلح وجود ندارد.
وی خواستار مهاجرت و خروج از فلسطین اشغالی شد و گفت، اگر وضع اینگونه است دیگر زندگی در این مکان طعمی ندارد پس باید آن را ترک کنید و در صورتی‌که اسرائیلی بودن و یهودی بودن فاکتورهای حیاتی هویت نیستند باید با دوستان خود خداحافظی کنید و به سان فرانسیسکو یا برلین بروید و خواهید دید که اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد.
شاویت از سران رژیم خواست این واقعیت را بپذیرند که فلسطینیان در این سرزمین ریشه دارند لذا باید راه سومی برای بقا بیابند.

نظر شما