شناسهٔ خبر: 67012228 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهرک نشين `کريات شمونه` همچنان در حصار آتش مقاومت لبنان

صاحب‌خبر -
شهرک نشين `کريات شمونه` همچنان در حصار آتش مقاومت لبنان
خبرگزاری آریا - در پی حمله های موشکی مقاومت اسلامی لبنان "حزب الله" در عصر روز گذشته، آتش سوزی های مهیب در شهرک های صهیونیست نشین واقع در شمال فلسطین اشغالی رخ داد.

منابع رسانه ای اسرائیلی گزارش دادند "تیم های آتش نشانی در "کریات شمونه" در تلاش هستند تا آتش در حال گسترش را که در نتیجه ی شلیک موشکهای جنبش مقاومت از جنوب لبنان بوجود آمده، خاموش کرده و از سرایت آن به مناطق دیگر جلوگیری کنند.
vs
این منابع افزوده اند "آتش‌سوزی پس از سرایت به یکی از پایگاه‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی در منطقه "مارگلیوت" به دیگر مناطق در شمال فلسطین اشغالی نیز گسترش یافته و همچنان ادامه دارد".
روزنامه یدیعوت آحرونوت نوشت که ساکنان باقیمانده در شهرک نشین "کریات شمونه" به دلیل آتش سوزی های گسترده و مداوم برای کمک التماس می کنند.
خبرگزاری آریا

این روزنامه همچنین از زخمی شدن 6 نفر از شهرک نشینان در جریان تلاش برای مقابله با این آتش سوزی گسترده در "کریات شمونه" خبر داده است.
پیش از این، مقاومت اسلامی لبنان از انجام یکسری عملیات علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بود که طی آن پادگان سربازان اشغالگر در جنگل "اداثر" با سلاح‌های موشکی ونیز محل استقرار دیگر این نیروها در جنگل "شطولا" با حملات توپخانه ای مقاومت مورد اصابت قرار گرفتند.
رسانه های اسرائیلی همچنین گزارش دادند که امروز نیز "15 سایت در شمال این مستعمره در نتیجه پرتاب موشک از لبنان به آتش کشده شده اند."
"کان" کانال رسمی "اسرائیل" نیز گفت "از ابتدای جنگ تاکنون بیش از 10 هزار "دونم" در شمال فلسطین اشغالی در نتیجه موشک های مقاومت لبنان سوخته است".
در همین راستا ، یائیر لاپید، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی امروز در یک پست وبلاگی در پلتفرم "X" خود، به کابینه ی این رژیم حمله کرده و گفت: "شمال سرزمینهای اشغالی همراه با نیروی بازدارنده اش در حال سوختن در آتش اند ویک کابینه بدون استراتژی در رأس کار است که نه برنامه ای برای روز پسا جنگ در غزه دارد، ونه برنامه ای برای بازگرداندن جمعیت به شمال، و نه مدیریتی و نه استراتژی، کابینه ای با هرج و مرج وآشفتگی کامل".
رسانه‌های اسرائیلی با تایید گستردگی مداوم آتش در شمال سزمین های اشغالی، که در اثر حمله های موشکی مقاومت لبنان پدید آمده،خاطرنشان کردند: "جاده 85 ارتباطی "الجلیل"، مسدود شده وشهرک "کاهال" نیز مورد تهدید همین گستردگی آتش مورد قرار دارد و تاکنون 15 سایت در شمال به دنبال پرتاب موشک از لبنان در آتش سوخته است".
خبرگزاری آریا

رسانه‌های عبری همچنین از آتش سوزی در "شلومی" واقع در منطقه ی "الجلیل" غربی خبر داده و اشاره کردند که آتش‌سوزی بزرگ در منطقه "بتیست که در پی سقوط موشک مقاومت با نام "برکان" پدید آمده، همچنان در حال گسترش است".

نظر شما