شناسهٔ خبر: 67016914 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

«حزب‌الله» شمال سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید 

روزنامه جوان

در تازه‌ترین اقدام، روز دوشنبه حملات موشکی گسترده حزب‌الله به مناطقی در الجلیل و جولان منجر به وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای شد که در پی آن خسارات زیادی به اشغالگران وارد شد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حزب‌الله لبنان با تشدید دامنه عملیات خود با تعدادی موشک و پهپاد شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد که طی آن آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در الجلیل و جولان اشغالی رخ داد که به گفته مقامات اسرائیلی باعث تخلیه برخی از ساکنان در نزدیکی مرز شده و چندین صهیونیست مجروح شدند؛ حملات مستمری که به گفته اسرائیلی‌ها، برای جبران هزینه‌های آن سال‌ها زمان نیاز است. 
درحالی که رژیم صهیونیستی توان نظامی خود را در غزه از دست داده و مقامات تندرو بر سر ادامه و توقف جنگ در این باریکه دچار اختلاف شده‌اند، شرایط در جبهه شمالی هم برای صهیونیست‌ها روز به روز بدتر می‌شود. حزب‌الله که در هشت ماه گذشته در حمایت از مردم غزه، هزاران موشک را به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده، در روز‌های اخیر با افزایش دامنه عملیات خود، موجی از ترس و وحشت را در بین شهرک‌نشینان ایجاد کرده است. 
در تازه‌ترین اقدام، روز دوشنبه حملات موشکی گسترده حزب‌الله به مناطقی در الجلیل و جولان منجر به وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای شد که در پی آن خسارات زیادی به اشغالگران وارد شد. به گزارش شبکه الجزیره، منابع خبری اعلام کردند که حداقل ۳۰موشک از جنوب لبنان به سمت مناطقی در جولان اشغالی شلیک شده است. منابع خبری، از آتش‌سوزی ده‌ها هکتار از اراضی اشغالی در کریات‌شمونا و همچنین شهرک‌های اشغالی در الجلیل شمالی در پی حمله موشکی بی‌سابقه حزب‌الله علیه این شهرک صهیونیستی خبر دادند. 
شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد که در حملات حزب‌الله، مسیر ارتباطی موسوم به «۸۵» که الجلیل را به اکثر نقاط در اسرائیل متصل می‌کند، به دلیل آتش‌سوزی گسترده مسدود شده و حریق همچنین شهرک اشغالی «کاهال» را نیز تهدید می‌کند. شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نزدیک به ۱۰ هزار دونم از اراضی جولان به سبب حملات موشکی حزب‌الله در آتش سوخته است. برخی منابع فلسطینی نیز از انفجار‌های شدید در آسمان شهر «صفد» در شمال فلسطین اشغالی و تلاش سامانه‌های پدافندی برای مقابله با پهپاد‌های حزب‌الله خبر دادند. 
منابع خبری همچنین از زخمی شدن ۱۶صهیونیست در نتیجه آتش‌سوزی در جلیل الاعلی خبر دادند. در همین ارتباط، پایگاه صهیونیستی «حدشوت بزمان» در این باره گزارش داد که چهار تن از این افراد کریات‌شمونا هستند که در جریان استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی مصدوم شده و تحت درمان قرار گرفتند. در پی شدت گرفتن آتش سوزی‌ها و سرایت آن به برخی دیگر از شهرک‌های اشغالی، تیم آتش نشانی رژیم صهیونیستی نیز به علت آتش‌سوزی گسترده در کریات شمونا درخواست کمک کرده است. 
به دنبال آتش‌سوزی گسترده در شهرک‌های مرزی در شمال فلسطین اشغالی، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «آتش‌سوزی‌های شمال بیانگر ورشکستگی و تداوم سیاست مماشات است و اکنون زمان به آتش‌کشیدن لبنان فرا رسیده است.» یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون کابینه بنیامین نتانیاهو نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شمال در حال سوختن است و قدرت بازدارندگی اسرائیل نیز در میان شراره‌های آتش در حال از بین رفتن است.»

 هیچ جای اسرائیل در امان نیست 
علاوه بر جولان و الجلیل، دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی هم از حملات حزب‌الله در امان نماندند. حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از ملت غزه و مقاومت فلسطین در حمله‌ای پهپادی یک هدف در جنوب منطقه لیمان را هدف قرار داده است. در این بیانیه آمده است: به‌رغم تلاش دشمن برای مقابله با این پهپاد‌های انتحاری با استفاده از موشک‌های سامانه گنبد آهنین، پهپاد‌ها به زمین رسیده و منفجر شدند. برخی از این موشک‌ها در منطقه نهاریا افتاده و خسارت‌هایی به همراه داشتند. حزب‌الله در بیانیه دیگری اعلام کرد که مجاهدان مقاومت توپخانه‌های دشمن در منطقه الزاعوره را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.» حزب‌الله همچنین اعلام کرد: «رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان پادگان «رامیم» را هدف قرار دادند که با سلاح‌های مستقیم انجام شد.»
حزب‌الله در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است. تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند. حملات گسترده‌ای که هزینه‌های مالی زیادی را روی دوش کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو گذاشته است. رادیو ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه به نقل از «دیوید آزولای» رئیس شهرک «المطله» واقع در شمال فلسطین اشغالی گفت: «جبران خسارات ناشی از حملات موشکی از لبنان سال‌ها زمان خواهد برد.»

نظر شما