شناسهٔ خبر: 67030926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

تلاش برای تحقق کشاورزی دانش بنیان در کشور

کرج - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام تلاش ها بر تحقق کشاورزی دانش بنیان و دانش محور در کشور معطوف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،  محمد علی نیکبخت روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح آزمایشگاه مرجع محصولات نانویی و معرفی تولیدات فناورانه مشترک پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و ۱۲ شرکت دانش بنیان در البرز افزود: بر این اساس بسترها برای استفاده از ظرفیت های آزمایشگاهی پژوهشکده ها و موسسات کشاورزی فراهم شده است.

وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا محدودیت ها و موانع بر سر راه دانش بنیان ها را برداریم و در زمینه صدور مجوزها برای آنان تسهیلگری داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: همچنین تلاش می شود بازار خوبی برای محصولات دانش بنیان داشته باشیم تا به سوددهی برسند؛ در بخش صادرات نیز در تلاش برای باز کردن مسیر فعالیت شرکت های دانش بنیان هستیم تا در جهت تامین نیاز داخلی و صادرات فعالیت داشته باشند.

عمده محصولات اساسی در داخل کشور تولید می شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه عمده محصولات اساسی کشاورزی در داخل کشور تولید می شود، ادامه داد: امروز برای تامین غذای کشور هیچ راهی جز توجه به بخش کشاورزی دانش بنیان و فناورانه نداریم.

نیکبخت گفت: اگرچه در برخی بخش ها عقب ماندگی وجود دارد اما با توجه به ظرفیت ها از جمله همکاری ۳۰ شرکت دانش بنیان با پژوهشکده بیوتکنولوژی که تولید اقتصادی دارند در تلاش برای اقدامات پرثمرتر هستیم .

افتتاح آزمایشگاه مرجع محصولات نانویی و معرفی تولیدات فناورانه مشترک پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و ۱۲ شرکت دانش بنیان از جمله برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی در استان البرز بود.

آزمایشگاه مرجع نانو پژوهشگاه در راستای توسعه فناوری نانو در تولیدات کشاورزی با تایید کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی در زمینه صدور گواهی تاییدیه محصولات نانویی کشاورزی فعالیت خواهد داشت.

بازدید از مزرعه موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در راستای معرفی ارقام جدید گندم و جو نواحی مختلف کشور از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به استان البرز بود.

نظر شما