شناسهٔ خبر: 67022583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور وزیر جهاد کشاورزی،

افتتاح آزمایشگاه مرجع محصولات نانویی کشاورزی در البرز

مشاور عالی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی از افتتاح آزمایشگاه مرجع محصولات نانویی و معرفی تولیدات فناورانه مشترک پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و ۱۲ شرکت دانش بنیان با حضور وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی با اشاره به اینکه آزمایشگاه مرجع نانو آزمایشگاه مورد تایید کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی برای صدور گواهی تاییدیه محصولات نانویی کشاورزی در راستای افزایش تولیدات کشاورزی با رسوخ دانش و فناوری است گفت: آخرین دستاورد‌های تحقیقاتی پژوهشگاه بیوتکنولوژی با حضور ۱۲ شرکت دانش بنیان امروز در حضور وزیر جهاد کشاورزی ارائه خواهد شد. 
 
آزمایشگاه مرجع محصولات نانویی کرج قادر است تا تاثیر محصولات نانو را بر سلامت محصول، انسان و محیط زیست بررسی کند و در صورت تایید گواهی تولید برای محصولات صادر کند. 
وزیر جهاد کشاورزی در این آیین گفت: با این بهره برداری بستر‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی پژوهشکده‌ها و موسسات کشاورزی فراهم شده است.
وی افزود: به دنبال آن هستیم تا محدودیت‌ها و موانع بر سر راه دانش بنیان‌ها را برداریم و در زمینه صدور مجوز‌ها برای آنان تسهیلگری داشته باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: همچنین تلاش می‌شود بازار خوبی برای محصولات دانش بنیان داشته باشیم تا به سوددهی برسند؛ در بخش صادرات نیز در تلاش برای باز کردن مسیر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا در جهت تامین نیاز داخلی و صادرات فعالیت داشته باشند.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه عمده محصولات اساسی کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود، ادامه داد: امروز برای تامین غذای کشور هیچ راهی جز توجه به بخش کشاورزی دانش بنیان و فناورانه نداریم.
نیکبخت گفت: اگرچه در برخی بخش‌ها عقب ماندگی وجود دارد، اما با توجه به ظرفیت‌ها از جمله همکاری ۳۰ شرکت دانش بنیان با پژوهشکده بیوتکنولوژی که تولید اقتصادی دارند در تلاش برای اقدامات پرثمر هستیم.
بازدید از مزرعه موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در راستای معرفی ارقام جدید گندم و جو نواحی مختلف کشور از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان البرز بود.
<div id="video-display-embed-code_11188369"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4251907/11188369?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما