شناسهٔ خبر: 67030298 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هنرمند نقاش درگذشت

هادی جمالی ـ هنرمند نقاش کشورمان ـ در سن ۷۴ سالگی در بیمارستان درگذشت. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی جمالی، تصویرگر و نقاش ایرانی، اغلب با نقاشی‌های اکسپرسیو و انتزاعی‌ که پس از دهه‌ ۱۳۷۰ خلق کرده شناخته می‌شود. او از اواخر دهه‌ ۱۳۷۰، آثاری انتزاعی را بر بستر ورق نازک آلومینیوم ایجاد می‌کرد و از شیارزنی، بخیه‌کاری، رنگ‌گذاری و رنگ‌زدایی بهره‌می‌گرفت به طوری که به عقیده برخی پژوهشگران بافت خشن سطح بعضی از آثار او پوست ترک‌خورده یا زخم‌های التیام نیافته را تداعی می‌کند.

این هنرمند اردیبهشت سال ۱۳۲۹ در شیراز متولد شد. او فارغ‌التحصیل معماری داخلی از دانشگاه هنر و کارشناسی‌ارشد طراحی‌صنعتی از دانشکده هنر معماری دانشگاه‌آزاداسلامی بود که علاوه‌ بر تحصیل در این رشته‌ها، به هنر نقاشی نیز می‌پرداخت.

بر اساس گزارش ایسنا، هادی جمالی در سبک آبستره اکسپرسیونیسم کار کرده و معتقد بود این سبک، نوعی از آبستره است که تأثیر شدیدتری دارد و تا اندازه‌ای در آن خشونت به کار رفته‌است؛ به این معنا که آبستره رمانتیک نیست و جدی‌تر و با سرعتی بیشتر کار می‌شود.

او همچنین سابقه تدریس دانشگاهی را داشت و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، عضو افتخاری انجمن هنرمندان نقاش ایران و عضو چندین گروه هنری است. محمدهادی جمالی تاکنون آثارش را در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری، در داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته‌ بود.

کسب جوایز مختلف، ارائه مقالات هنری در سمینارهای دانشگاهی و مراکز فرهنگی، تألیف کتاب‌های آموزش طراحی، داوری مسابقات هنرهای تجسمی و اجرای نقاشی‌های دیواری در تهران نیز از جمله فعالیت‌ها و دستاوردهای هنری این هنرمند بود.

هادی جمالی کتابی را نیز با عنوان «اسکیس و راندو با ماژیک و روان‌نویس» چاپ کرده که حاصل ۲۶ سال تجربه تدریس اوست.

جمالی در سال ۱۳۷۹ همراه هنرمندانی همچون رزیتا شرف‌جهان، بهنام کامرانی، احمد وکیلی، کریم نصر، مهرداد محب‌علی، احمد مرشدلو و ... به عضویت گروه +۳۰ درآمد ؛ گروهی از هنرمندان با گرایش‌ها و سبک‌های مختلف هنری که با هدف نمایش آثارشان گردهم‌ آمدند و چندین کارنما در ایران، ژاپن، ایتالیا، فرانسه و ارمنستان برگزار کردند. این گروه سعی داشت از رسانه‌های نو برای برقراری ارتباط با مخاطب بهره بگیرد و در اواسط دهه‌ ۱۳۸۰ به کار خود پایان داد.

این هنرمند از سال ۱۳۹۲ عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بوده و سیدعباس عظیمی ـ مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ـ نیز درگذشت این هنرمند را تسلیت گفته است.

هنرمند نقاش درگذشت

هنرمند نقاش درگذشت

۵۷۵۷

نظر شما