شناسهٔ خبر: 67023601 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

هادی جمالی درگذشت + سوابق

هادی جمالی نقاش نامدار کشور و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت که مدتی بیمار بود، شامگاه ۱۵ خرداد در سن ۷۴ سالگی در بیمارستان درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، هادی جمالی هنرمند پیشکسوت نقاش و یکی از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت شامگاه ۱۵ خرداد بر اثر بیماری درگذشت.

بیشتر بخوانید:

عزیز شبانی درگذشت + سوابق

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اعلام خبر درگذشت این هنرمند گرانمایه کشور در پیامی فقدان استاد هادی جمالی را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت گفت.

هادی جمالی در اردیبهشت سال ۱۳۲۹ در شیراز متولد شد. فارغ‌التحصیل معماری داخلی از دانشگاه هنر و کارشناسی‌ارشد طراحی‌صنعتی از دانشکده هنر معماری دانشگاه‌آزاداسلامی است. علاوه‌ بر تحصیل در این رشته‌ها، به نقاشی نیز پرداخته‌است. جمالی در سبک آبستره اکسپرسیونیسم کار می‌کند و معتقد است این سبک، نوعی از آبستره است که تأثیر شدیدتری دارد و تا اندازه‌ای در آن خشونت به کار رفته‌است؛ به این معنا که آبستره رمانتیک نیست و به نوعی جدی‌تر و با سرعتی بیشتر کار می‌شود.

وی همچنین سابقه تدریس دانشگاهی دارد و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، عضو افتخاری انجمن هنرمندان نقاش ایران و عضو چندین گروه هنری است. محمدهادی جمالی تاکنون آثارش را در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری، در داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته‌است. جمالی در زمینه هنر بسیار فعال بود و کسب جوایز مختلف، ارائه مقالات هنری در سمینارهای دانشگاهی و مراکز فرهنگی، تألیف کتاب‌های آموزش طراحی، داوری مسابقات هنرهای تجسمی و اجرای نقاشی‌های دیواری در تهران از جمله فعالیت‌ها و دستاوردهای هنری این هنرمند است.

هادی جمالی کتابی نیز با عنوان «اسکیس و راندو با ماژیک و روان‌نویس» چاپ کرده که حاصل ۲۶ سال تجربه تدریس اوست. او مدرک درجه‌یک‌هنری دارد و از سال ۱۳۹۲ عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما