شناسهٔ خبر: 67029055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احیای بنا‌های تاریخی اردبیل توسط بخش خصوصی

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل گفت: بنا‌های تاریخی این استان توسط بخش خصوصی احیا و بازسازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

حسن محمدی ادیب گفت: معرفی بنا‌های تاریخی این استان به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان از سوی این اداره کل از طریق برگزاری مزایده واگذاری توسط صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی تسهیل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت و تعدد بنا‌های تاریخی افزود: واگذاری بهره‌برداری این بنا‌ها به بخش خصوصی بهترین راهکار برای احیای آنهاست.
به گفته او، طی ماه‌های اخیر روند واگذاری پنج بنای استان طی شده و سرمایه‌گذاران ۲ خانه تاریخی خادم باشی و شریعت عملیات اجرایی مرمت و بازسازی بنا‌ها را آغاز کرده‌اند. 
محمدی ادیب گفت: با پیگیری‌های انجام شده و جذب سرمایه‌گذاران، امور واگذاری سه بنای حمام اوچ دکان، خانه وهابزاده و خانه آصف نیز انجام یافته و عملیات اجرایی آنها به زودی آغاز می‌شود تا شاهد حرکت مهمی در احیای بنا‌های تاریخی استان باشیم. 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: وزارت میراث فرهنگی مشوق‌ها و تسهیلات متعددی برای سرمایه‌گذاران احیای بنا‌های تاریخی در نظر گرفته و سایر بنا‌های تاریخی استان نیز با همین شرایط و طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

نظر شما