شناسهٔ خبر: 67028783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قاسم‌زاده مطرح کرد

رفع گلوگاه‌های شهر اصفهان طبق اولویت/ بسته تشویقی ساخت‌وساز گامی برای رونق صنعت ساختمان

شهردار اصفهان گفت: فهرست گلوگاه‌های این کلان‌شهر تهیه و آماده شده و هر منطقه گلوگاه‌های خود را شناسایی کرده است، اما بنا به تخصیص بودجه هر منطقه، رفع این گلوگاه‌ها اولویت‌بندی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه شانزدهم خرداد_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» با اشاره به ارائه بسته تشویقی از سوی شهرداری اصفهان به شورای اسلامی شهر و تصویب آن اظهار کرد: این بسته تشویقی کمک خواهد کرد، صنعت ساختمان در اصفهان رونق گیرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در این بسته، این امکان فراهم شده است تا افرادی که به حرفه ساخت و ساز مشغول هستند برای دریافت پروانه به شهرداری مراجعه کنند که در این راستا می‌توانند از تخفیف‌هایی که در این بسته وجود دارد، استفاده یا روی پرداخت خود تقسیط داشته باشند یا می‌توانند از تهاتر استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این بسته پیشنهادات متنوعی قرار داده شده است تا هر شهروند بتواند با توجه به شرایطی که دارد از این مشوق‌ها در این خصوص استفاده کند.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

آزادسازی ورودی شهرک زاینده‌رود تا ۳ ماه آینده

شهروند: آزادسازی شهرک زاینده‌رود که هفته گذشته پاسخ به این پرسش در مورد زمان انجام آن به نتیجه نرسید، به کجا رسید؟

محسن زمانی، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان: طرحی که در مورد آن صحبت شد، هنوز به منطقه ابلاغ نشده است، اما مقرر شد در این طرح اصلاح مختصر و به‌کار بردن چراغ راهنما و توقف انجام شود؛ به محض ابلاغ که نهایتاً تا یک ماه آینده انجام می‌شود، اجرایی خواهد شد.

در حال حاضر نیز اصلاحاتی در این خصوص انجام و نارضایتی شهروندان در این مورد نسبت به گذشته کمتر شده است.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان: طی این مدت در تقاطع روشن‌دشت و دکتر حسابی، همچنین ورودی شهرک زاینده‌رود ایمن‌سازی‌هایی انجام و منجر به کاهش تصادفات در این محدوده شده است، همچنین در مورد طرح تقاطع آن بین دو گزینه میدان و تقاطع دیگر، بررسی‌های لازم انجام شده است و تا یک ماه آینده به منطقه ابلاغ خواهد شد.

روکش آسفالت تمام معابر اصلی شهر اصفهان طبق اولویت

در اصفهان فرهنگ نشستن در طبیعتِ کنار زاینده‌رود یا فضاهای سبز نهادینه شده است

شهروند: شهر اصفهان نسبت به سال‌های گذشته تمیز نیست و بیشتر مواقع در سطح معابر و پارک‌ها زباله‌های بسیاری مشاهده می‌شود و نظافت همچون سال‌های پیش رعایت نمی‌شود، همچنین شهروندان و بازدیدکنندگان از میدان نقش جهان روی چمن‌ها می‌نشینند که این مسئله منجر به نازیبایی فضای میدان و خراب شدن چمن‌ها می‌شود؛ از مسئولان شهری تقاضا دارم این موارد را بررسی و پیگیری کنند.

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان: بخشی از این مسئله به تغییر رویه در جمع‌آوری زباله‌های شهری مربوط می‌شود که می‌توان گفت، اجرای درست این طرح جدید، زمان لازم دارد تا به خوبی برای تمام شهروندان فرهنگ‌سازی شود، همچنین پیرو تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ می‌توان گفت، میزان گلایه‌ها در این خصوص کاهش یافته است.

اصفهان تنها شهری است که فرهنگ نشستن در طبیعتِ کنار زاینده‌رود یا فضاهای سبز دیگر در آن نهادینه شده است و در صورتی که شهروندان نخواهند روی چمن‌ها بنشینند، باید برای آن‌ها سکوهای بیشتری در این فضاها در نظر گرفته شود.

تاکنون در این خصوص مشکلی پیش نیامده است و نوع چمن‌هایی که استفاده می‌شود، از مواردی همچون نشستن یا غذا خوردن آسیب نمی‌بیند؛ البته شهروندان تا جایی که می‌توانند باید از سکوهایی که در فضاهای سبز برای این منظور تعیین شده، استفاده کنند.

روح‌الله ابوطالبی، مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان: به‌طور معمول به شهروندانی که روی چمن‌ها می‌نشینند، تذکرات لازم داده می‌شود، اما در بیشتر مواقع چه در فضای سبز حاشیه زاینده‌رود یا میدان امام (ره) شهروندان از این فضا برای نشستن استفاده می‌کنند، همچنین برای نرفتن کودکان به داخل آب نمای وسط میدان، روزانه تذکرات لازم به شهروندان داده می‌شود.

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان: پیمانکاران مختلفی برای نظافت شهر اصفهان در مناطق مختلف فعالیت می‌کنند و ما امیدواریم این مسئله با نظارت و همکاری مردم بیش از پیش انجام گیرد تا بتوانیم شهری زیبا و پاکیزه داشته باشیم.

شهروندان می‌توانند، نکات مورد نظر در این مورد را با سامانه ۱۳۷ مطرح کنند، ضمن اینکه در بحث نظافت سطح معابر شهر هیچ تغییری صورت نگرفته و معابر فرعی نیز به صورت روزانه توسط پاکبانان نظافت می‌شود.

در مورد زباله‌های خارج از نوبت نیز معابر اصلی در زمان صبح نظافت و زباله‌ها دوباره جمع آوری و درباره معابر فرعی به شهروندان تذکرات لازم داده می‌شود.

روکش آسفالت خیابان میر انجام می‌شود

شهروند: رسیدگی به وضعیت آسفالت خیابان میر اصفهان نادیده گرفته شده است و وضعیت خوبی ندارد!

علی قاسم زاده، شهردار اصفهان: این خیابان مدتی پیش درگیر مسئله فروریزش زمین بر اثر فرسودگی لوله‌های فاضلاب بود، از این‌رو مسیر جدیدی انتخاب شد. البته خیابان توسط همان شرکتی که مسئولیت این عملیات را بر عهده داشت، ترمیم شده است، اما به مرور زمان نیز این ترمیم از بین رفته است.

از سال گذشته اولویت‌بندی لازم انجام شده است تا تمام معابر اصلی مناطق شهرداری اصفهان تحت پوشش روکش جدید آسفالت قرار گیرد و به احتمال زیاد روکش آسفالت خیابان میر در سال جاری در دستور کار شهرداری است.

علی باقری، مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان: خط قدیم فاضلاب در خیابان میر پس از احداث خط جدید از سال ۹۷ به حال خود رها شده است.

سال جاری در این محدوده نزدیک به چندین حادثه فروریزش داشتیم که پیگیری‌ها و مکاتبات بسیاری از سوی شهرداری اصفهان با مدیریت بحران استان و سازمان‌های دیگر ازجمله سازمان آبفای این کلان شهر انجام شده، اما تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.

مقرر شده است نشست مشترکی بین سازمان آبفا، شهرداری و مدیریت بحران استانداری تشکیل و به بررسی این موضوع برای رفع هر چه سریع‌تر این مشکل پرداخته شود.

تا زمانی که تکلیف مسیر قدیمی فاضلاب در این نقطه مشخص نشود، روکش آسفالت خیابان میر به نوعی اتلاف هزینه است و دوباره به دلیل خرابی‌هایی که وجود دارد، آسیب خواهد دید، از این‌رو امیدواریم تشکیل این جلسه مشترک هر چه زودتر اتفاق افتد تا به وضعیت آسفالت این خیابان رسیدگی شود.

گلوگاه‌های شهر اصفهان شناسایی شده است

شهروند: ساکن خیابان جهاد، کوچه هفدهم، بن بست نسترن در محدوده منطقه یک شهرداری اصفهان هستم و از وجود یک گلوگاه در این محدوده گلایه دارم. طی سال‌ها و ادوار گذشته مدیریت شهری به رغم پیگیری شهروندان این محله همچنان این گلوگاه به قوت خود باقی مانده و مشکلات فراوانی را برای ساکنان این محله ایجاد کرده است.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: یکی از مشکلات شهر به‌ویژه در بافت‌های قدیمی و فرسوده مناطق از جمله مناطق یک، ۳ و ۹ وجود گلوگاه‌ها است و یکی از موفق ترین مدیران مناطق در رفع مشکل این گلوگاه‌ها مدیر منطقه یک اصفهان بوده است که موارد متعددی از این گلوگاه‌ها در دوره مدیریت وی رفع شده است و امیدواریم این مورد ذکر شده نیز در دستور کار منطقه قرار گیرد.

فهرست این گلوگاه‌ها تهیه و آماده شده و هر منطقه گلوگاه‌های خود را شناسایی کرده است، اما بنا به تخصیص بودجه هر منطقه، رفع مشکل این گلوگاه‌ها اولویت‌بندی شده است.

علی رضی‌زاده، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان: حدود ۱۸۶ گلوگاه در این منطقه شناسایی شده است که تعدادی از آن‌ها در دست اقدام و آماده آزادسازی است و ابتدای سال جاری تعدادی از این گلوگاه‌ها با هماهنگی‌های لازم که مشکل اوقافی و میراثی نداشته باشد، آزادسازی شده است.

گلوگاهی که به آن اشاره شد، ازجمله گلوگاه‌های شناسایی شده در منطقه بوده و شهرداری برای رفع مشکل آن نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

نظر شما