شناسهٔ خبر: 67470877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد: مصرف آبی که به سختی حاصل می‌شود را مدیریت کنیم

یزد- ایرنا- مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: آب مصرفی مردم استان از فاصله ۳۴۰ کیلومتری استان منتقل شده یا از عمق بیش از ۲۰۰ متری زمین به دست آمده است به همین دلیل از همه هم استانی‌ها تقاضا می‌شود در مدیریت مصرف آب بیش از پیش تلاش کنند.  

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی این شرکت، " جواد محجوبی " با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های تامین آب استان در سقف تولید قرار گرفت، گفت: به مدیریت مصرف در فصل تابستان نیاز است.

وی ادامه داد: به دلیل گرمای بیش از حد هوا و مصرف زیاد آب در فصل تابستان تمام ظرفیت های موجود تامین آب در بخش آب انتقالی و منابع محلی در سقف تولید است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف آب به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان افزایش پیدا کرده ادامه داد: همه شهروندان و هم استانی‌ها در تک تک مصارف آب خانگی دقت و صرفه جویی لازم را بیش از همیشه داشته باشند.

این مسئول گفت: استفاده از سردوش‌های کاهنده مصرف، نصب لگراتور یا پرلاتور بر روی شیرهای روشویی و توالت، نصب سایه‌بان کولرهای آبی از جمله اقداماتی است که همشهریان می‌توانند برای مدیریت مصرف آب انجام دهند.

رییس هیات مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه همشهریان از آبیاری باغچه‌ها در طول روز خودداری کنند افزود: در آبیاری باغچه‌ها از سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده شود و آبیاری در ساعات پایانی شب که میزان تبخیر پایین است انجام پذیرد.

محجوبی گفت:

محجوبی در پایان خاطر نشان کرد: با کمک مردم در مدیریت مصرف، تمام تلاش مسئولان آب منطقه ای و آبفای استان، تامین آب مستمر، پایدار و بدون قطعی و کمترین کاهش افت فشار است.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و جزو مناطق خشک و کم آب ایران است.

نظر شما