شناسهٔ خبر: 67027579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا بیان شد؛

آغاز طرح انتقال آب شمال شرق خوزستان تا پیش از پایان دولت رئیس جمهور شهید/ مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی آب ایذه هفته آینده به بهره برداری می رسد

در گفت‌وگو با ایلنا بیان شد؛ نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس گفت: با اجرایی شدن طرح فدک سه متر مکعب آب شرب و هشت متر مکعب آب کشاورزی به دشت های تشنه ایذه انتقال خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فرشاد ابراهیم پور نماینده مردم شهرستان های ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون، امیرحسین نظری نماینده مردم شهرستان های رامهرمز و رامشیر در مجلس، عباس صدریان فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و حسن نبوتی فرماندار شهرستان ایذه عصر روز گذشته از محل انتقال آب به دشت های  ایذه، باغملک، هفتکل، رامهرمز و رامشیر تحت عنوان طرح فدک «شمال شرق خوزستان»  بازدید کردند. 

در حاشیه این بازدید فرشاد ابراهیم پور ضمن قدردانی از تلاش‌های شهید جمهور، سید ابراهیم رئیسی در راستای تلاش برای انتقال آب به شهرهای ایذه و باغملک، به خبرنگار ایلنا گفت: پیرو ملاقاتی که در تاریخ پنجم فروردین ماه سال جاری با آیت الله رئیسی رحمت الله علیه، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در راستای امکان سنجی انتقال آب در قالب طرح فدک «شمال شرق خوزستان» داشتم، موارد مختلف این طرح مورد گفت‌وگو و بررسی قرار گرفت. 

ابراهیم پور افزود: یادآور شویم که در سال ۹۲ وزارت نیرو طرحی را آماده اجرا کرده بود که در قالب آن آب تونل شماره ۳ کارون با عبور از عرض رودخانه و ورود به دره زنده به گور و سپس اژگیل وارد دشت ایذه می‌شد. پس از آن، قرارگاه خاتم الانبیاء طرح دیگری را مطرح کرده که طی آن با احداث ۱۴ کیلومتر تونل، طرح پیشین منتفی و بر اساس این طرح انتقال آب صورت می گرفت. 

او ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته طی دو هفته گذشته یک گروه زبده ۲۱ نفره از متخصصین حوزه آب کشور از محل بازدید کردند که قرار است شنبه هفته پیش رو گزارش مهندسی ارزش خود مبنی بر اینکه کدام مسیر امکان پذیرتر و مقرون به صرفه تر است را ارائه دهند.

نماینده شهرستان‌های ایذه و باغملک تصریح کرد: پس از رسیدن گزارش مهندسی ارزش، طرح دریافتی به وزارت نیرو ارسال می‌شود تا پس از جمع‌بندی به دولت سپرده شود. متعاقب آن کارهای تامین اعتبار در سازمان برنامه و بودجه، اخذ مجوز ترک تشریفات از دولت به دلیل رقم بالای ریالی طرح و سرانجام عقد قرارداد با پیمانکار« قرارگاه خاتم الانبیاء» در مراحل بعدی صورت خواهد گرفت تا با اجرای مقدمات طرح، انتقال آب به دشت های ایذه، باغملک، قلعه تل، میداوود، صیدون و رامهرمز نهایی شود. 

او افزود: طی این طرح سه متر مکعب آب شرب و هشت متر مکعب آب کشاورزی به دشت های تشنه ایذه انتقال خواهد یافت. در کنار این اتفاق بزرگ، مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی آب ایذه در هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و با توجه به اندوخته ۲۰ هزار متر مکعبی فعلی، تلاش خواهیم کرد تا پیش از تابستان و آغاز تنش‌های آبی معمول، آب ایذه را به پایداری برسانیم. 

ابراهیم پور ضمن ابراز ارادت دوباره به سادات معظم امامزاده سلطان ابراهیم«ع» و زائرین آن حضرت افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم ، موضوع انتقال بارج« شناور»  برای رفع مشکل عبور و مرور زائرین و میهمانان امامزاده سلطان ابراهیم بود که خوشبختانه نهایی شد و این اتفاق نه تنها باعث خوشحالی مردم آن منطقه و بخش بزرگی از جغرافیای زاگرس خواهد شد، بلکه تردید نخواهیم داشت آمدن این شناور منجر به رونق گردشگری مذهبی در بخش سوسن می شود.

او ادامه داد: بحث پرورش ماهی در قفس، برداشت آب برای اراضی سادات حسینی نیز از دیگر توافقات این سفر یک روزه بود که باید توسط فرماندار شهرستان دزپارت مورد پیگیری قرار بگیرد.  

در ادامه این گفت‌وگو، عباس صدریانفر ضمن تقدیر از تلاش های نماینده شهرستان‌های ایذه و باغملک در راستای پیگیری‌های شبانه روزی موضوع انتقال آب گفت: بی انصافی است اگر از رئیس جمهور شهید که مجدانه برای انتقال آب در کنار مردم ایذه ایستاد یادی نکنیم، این پیغام را به مردم منطقه می‌دهیم که قطعا این پروژه تا پایان دولت رئیس جمهور شهید آغاز خواهد شد.  

آغاز طرح انتقال آب شمال شرق خوزستان تا پیش از پایان دولت رئیس جمهور شهید/ مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی آب ایذه هفته آینده به بهره برداری می رسد

انتهای پیام/

نظر شما