شناسهٔ خبر: 67048194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سلاجقه:

411 کلان پروژه در دولت شهید رییسی به سرانجام رسید

سلاجقه: معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۴۱۱ کلان پروژه که از سال ۱۳۷۲ معطل باقیمانده بود به همت دولت سیزدهم و تلاش های شهید رییسی به سرانجام رسید و تعیین تکلیف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از همدان، علی سلاجقه روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته محیط زیست با شعار "سهم من در تداوم حیات" در همدان افزود: این سرمایه های ملی جلوی چشم مردم در حال تخریب بود و فراوانی پروژه های نیمه کاره در انتظار عمومی برای مردم رضایت بخش نبود.

وی افزود: شهید جمهور کارگروه سه نفره ای را تشکیل و آنها را مکلف به ساماندهی و پایان دادن این طرح ها کردند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه خط مشی دولت سیزدهم خدمت خالصانه و شبانه روزی به مردم بود افزود: کدام رییس جمهوری را دیدید که به صورت میدانی برای رفع مشکل زباله سراوان که امروز بیش از ۸۵ درصد کار آن انجام شده و یا مشکلات زیست محیطی گوهر رود، رشت، انزلی، ارومیه، خراسان رضوی، چرم شهر تبریز و هامون خوزستان شخصا ورود کرده باشد؟

سلاجقه ادامه داد: در کدام دولت که این همه شعار زیست محیطی می دادند ۸۰۰ هزار هکتار به سطح مناطق چهارگانه محیط زیستی اضافه شد؟

وی با بیان اینکه محیط زیست در دولت سیزدهم از فضای حفاظتی خارج شد،افزود: در این دولت بن بست برای محیط زیست وجود نداشت و در جلسات راه حل ارایه و اجرا می شد.

سلاجقه افزود: شهید جمهور از سازمان محیط زیست خواست معیارها و شاخص ها را تعیین کند سپس کارها بر اساس این معیار ها پیش برود تا توسعه متوازن در کشور اتفاق بیافتد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر لزوم رعایت الگوی کشت، اظهار کرد: کشاورزی محور توسعه همدان به شمار می رود بنابراین در عرصه کشاورزی باید به رعایت الگوی کشت به صورت علمی توجه شود.

وی افزود: منابع آب و خاک در معرض خطر هستند و برای حفظ آن باید الگوی کشت علمی رعایت شود همچنین محیط زیست باید به جای اینکه یک مساله تجملاتی دیده شود باید به مساله اول کشور تبدیل شود تا آب و خاک حفظ شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه منش دولت سیزدهم اثبات خود به جای نفی دیگران بود گفت: مکتب خدمت برای خلق خدا را امام راحل برای ما بنیان نهاد که در این مسیر دشوار باید همانند شهید سلیمانی از مال و جان خودمان بگذریم و از تهمت ها گذشت.

وی افزود: برخی ادعای دیپلماسی قوی داشتند اما در مقام عمل دولت سیزدهم در این حوزه بسیار فعالانه عمل کرد و دیدید که در مراسم بزرگداشت شهید رییسی ۶۸ هیات دیپلمات از کشورهای مختلف در مراسم شهید جمهور شرکت کردند.

این مسوول با بیان اینکه او برای خدا خود را هزینه کرد و خدا به او علو درجات را داد تاکید کرد: بنیان هایی که او با همه مشکلات و تحریم ها بنا نهاده بود اکنون در حال ثمر دادن هستند.

سلاجقه تصریح کرد: در دولت سیزدهم میدان، دیپلماسی و رسانه در یک مسیر قرار گرفت و جرثومه فساد را سر جایش نشاند و به برکت نظام رژیم صهیونیستی در حال ذوب و نابودی است.

انتهای پیام/

نظر شما