شناسهٔ خبر: 67027491 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

هزینه 2 هزار و 600 میلیاردی برای رفع مشکلات آب در گلستان

استاندار گلستان گفت: در استان گلستان برای رفع مشکلات آب 2 هزار و 600 میلیارد تومان هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر علی‌محمد زنگانه شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل در شهرستان کلاله اظهار کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ معاصر است که نهضت اسلامی خود را علیه رژیم طاغوت و با پشتوانه نیروی مردمی در سال ۱۳۴۲ پایه‌گذاری کرد و با تحمل سختی‌ و تبعید، آنرا در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رساند.

وی، نامگذاری شکل حکومت به «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و رای ۹۸ درصدی مردم به آن را در راستای اهمیت دادن به نقش مردم در حکومت داری از نگاه امام خمینی (ره) دانست و اضافه کرد: امام راحل یک مجتهد شجاع و عارف و فیلسوفی عالی مقام بود.

زنگانه اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی (ص) و صدق وعده الهی، ایمان به نیروی مردم و نقش آنان در حکومت داری، طرفداری واقعی از محرومین و مستضعفان، مبارزه با استکبار و اهتمام به استقلال کشور و رد سلطه پذیری را از مهمترین خطوط فکری امام خمینی (ره) از نگاه رهبر معظم انقلاب برشمرد و ادامه داد: بیش از هر زمانی به اندیشه امام و رهبری نیاز داریم.

استاندار گلستان همچنین با تسلیت شهادت آیت الله دکتر رئیسی گفت: رئیس جمهور شهید به معنای واقعی کلمه خادم مردم بود و صلاح و رضایت مردم که همان رضای خداوند بود را بر هر چیز دیگر ترجیح می‌داد.

وی، تواضع و خشوع، اخلاص، خستگی ناپذیر، ولایت‌مداری و اهتمام به انجام فرایض از جمله ادای نماز اول وقت را از مهمترین ویژگی‌های سیدالشهدای خدمت دانست و افزود: آیت الله دکتر رئیسی ثمره خطوط فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود که همه مدیران باید این نوع مدیریت را سرلوحه کار خود و خدمت به مردم قرار دهند.

وی گفت: امام اعتماد و اعتقاد به نیرو و اراده مردم داشت و با کم کردن نقش مردم مخالف بودند بنابر این فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.

استاندار گلستان تاکید کرد: در بعد مسائل داخلی کشور امام طرفدار جدی حمایت از مظلومین و مستضعفان بود و اعتقاد داشت تصمیم‌گیری‌هایی که در حوزه اقتصادی صورت می‌گیرد باید توام با عدالت اقتصادی باشد.

زنگانه گفت: مردم ما در انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود به این مسائل دقت می‌کنند.

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) در مقابل آمریکای جنایتکار و رژیم منحوس صهیونیستی ایستاد و اینگونه بود که محبوب قلوب همه آزادی خواهان جهان بود.

استاندار گلستان تصریح کرد: دیپلماسی التماسی به هیچ عنوان مورد تائید امام نبود و دیپلماسی از روی عزت و اقتدار مورد نظر امام خمینی(ره) بوده است.

زنگانه در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شهید آیت الله دکتر رئیسی خادم ترین افراد به مردم بود و در هر پُست و مقامی که قرار داشت، تغییر در رفتار او ایجاد نمی‌شد ضمن اینکه شهادت ایشان سبب افزایش وحدت و انسجام در جامعه شد.

وی همچنین با برشمردن برخی خدمات دولت سیزدهم در سطح ملی و استان ، برلزوم حضور پرشور مردم در انتخابات هشت تیرماه امسال و انتخاب ییس جمهوری اصلح برای ادامه راه مدیریتی و خدمتی شهید رئیسی تاکید کرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: بین مردم گلستان و رئیس جمهور شهیدمان یک رابطه قلبی عمیقی وجود داشت.

زنگانه ادامه داد: استقبال باشکوه مردم گلستان از رئیس جمهور شهید در هر دو سفر استانی نشان دهنده رابطه دو طرفه بین مردم گلستان و رئیس جمهور شهید بوده است.

زنگانه گفت: شهید رئیسی خادم الرضا بود، شهید رئیسی مردمی بود و در دل مردم بود، شهید رئیسی یک شخصیتی ولایتمدار و بسیار مودب برابر مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: به قول شهید سلیمانی از شئون عاقبت بخیری عشق به ولایت و بودن در مسیر امام و ولایت است و شهید رئیسی به معنای واقعی عاقبت به خیر شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: تلاش بی‌وقفه شهید رئیسی در خدمت به مردم ستودنی بود و هیچگاه خستگی نمی‌شناخت و برای وی رضایت مردم که رضایت پروردگار است از همه نکات مهمتر بوده است.

زنگانه با اشاره به اینکه شهید رئیسی در اوج مظلومیت به شهادت رسید، گفت: ما وقتی نعمتی را داریم قدرش را نمی‌دانیم و زمانی که نعمتی را از دست می‌دهیم متوجه می‌شویم چه نعمت بزرگی داشتیم و قدرش را ندانستیم.

وی افزود: شهید رئیسی یکی از خادم‌ترین افراد به مردم در کشور بود که سیدالشهداء خدمت شد و میلیون‌ها نفر پیکر وی را تشییع کردند و این همان عاقبت به خیری است.

استاندار گلستان تصریح کرد: ایشان با اینهمه کثرت و شدت کار، ارتباط با خداوند و شکرگذاری خداوند را فراموش نمی‌کرد.

زنگانه اضافه کرد: ایشان در متن حکم استانداران به توسعه عادلانه و رفع فقر و مبارزه با فساد تاکید کردند و از استانداران این موضوع را به صورت رسمی مطالبه کرده است.

وی اضافه کرد: امروز بر اساس توصیه شهید جمهور هر تسهیلاتی که در هر نقطه‌ای تصمیم‌گیری و مصوب می‌شود در سامانه شفافیت بارگزاری شده و برای همگان قابل دسترس است.

استاندار گلستان بیان کرد: در استان گلستان برای رفع مشکلات آب 2 هزار و 600 میلیارد تومان هزینه شده است و این موضوعی بود که مورد تاکید و دغدغه دولت بوده و همچنان نیز مورد تاکید و رسیدگی دولت سیزدهم است.

زنگانه گفت: ایشان تلاش بی‌وقفه برای خدمت به مردم داشتند و در همین استان گلستان زمانی که به نتیجه رسیدند موضوع لایروبی خلیج گرگان به یک ابرچالش تبدیل شده و در صورت خشک شدن خلیج، حیات در شمال کشور به خطر می‌افتد دستورات فوری و قاطعانه صادر کرد.

وی در خصوص اعتبارات مصوب سفرهای رئیس جمهور شهید به استان گلستان برای شهرستان کلاله خاطرنشان کرد: در سفر اول 31 مصوبه با اعتبار 312میلیارد تومان و در سفر دوم 22 مصوبه با اعتبار 289 میلیارد تومان برای کلاله در نظر گرفته شد که تاکنون 130 میلیاد تومان آن اختصاص پیدا کرده است.

استاندار گلستان گفت: علاوه بر این از محل اعتبارات استانی نیز 202 میلیارد تومان برای کلاله اختصاص داده شده است.

زنگانه بیان کرد: تکمیل مدارس شهرستان به تعداد 2 مدرسه با اعتبار مصوب 6.8 میلیاردتومان در سفر اول و 12 مدرسه با اعتبار 35.5 میلیارد تومان در سفر دوم که با تخصیص حدود 5.5 میلیارد تومان در سفر اول یک مدرسه تکمیل و یک مدرسه در مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید .

وی افزود: تکمیل پل ورودی کلاله با اعتبار مصوب 60 میلیارد تومان در سفر اول با هزینه کرد بالغ بر 65 میلیارد تومان و تخصیص 30 میلیارد تومان برای پروژه مذکور از محل اعتبارات راهداری از دیگر خدمات دولت در شهرستان کلاله بوده که این پروژه طی 10 روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار گلستان بیان کرد: تکمیل جایگاه سوخت رسانی فرودگاه کلاله با اعتبار مصوب 45 میلیارد تومان، اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز شهرستان از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در کلاله است که با اعتبار مصوب 64 میلیارد تومان در سفر اول با تخصیص 17.12 میلیارد تومان اجرایی شده است.

زنگانه گفت: تکمیل 3 مجموعه ورزشی شهرستان (استادیوم ورزشی شهرستان، سالن ورزشی و چمن مصنوعی روستای مالای شیخ) با اعتبار مصوب 15.5 میلیارد تومان در سفر اول و دوم با تخصیص 3.9 میلیارد تومان از دیگر مصوبات و خدمات دولت سیزدهم در کلاله بوده است.

نظر شما