شناسهٔ خبر: 67025720 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گزارش تصویری| شاهکار معماری در دل دانشگاه

در این پروژه معماری مشتری خواستار طراحی یک مرکز علمی جدید برای دانشگاه نلسون ماندلا و استقرار تاسیسات آسمان‌نما دیجیتال ۱۵۰ نفره شده بود. گروه SAV INTERNATIONAL این ایده را به واقعیت تبدیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این ساختمان در چندین لایه مفهومی ساخته شده است که امکان حداکثر انعطاف فضایی را فراهم می‌کند و در عین حال مفهوم علم را در دانشگاه به تصویر می‌کشد. اجزای اصلی فضایی شامل گنبد آسمان‌نما است که عنصر کانونی و رسمی در ترکیب است.

بازدیدکنندگان قبل از ورود به گنبد به سفری در محیط دعوت می‌شوند و به آنها اجازه داده می‌شود تا ساختمان را به صورت سه بعدی تجربه کنند. مکان‌های سخنرانی و فضاهای کمکی مکمل منطقه اصلی نمایشگاه هستند. ساختار گنبد، لایه مرکبی از فولاد و بتن است که با تجهیزات دیجیتال در داخل مزین شده است.

قرارگیری این تجهیزات در نزدیکی اقیانوس به دلیل بهره‌مندی عمومی از هر دو جنبه زیبایی‌شناسی معاصر مطابق با نیازهای مشتری و توجه به تعمیر و نگهداری بوده است. توجه دقیق به محوطه سازی بخش جدایی ناپذیری از لبه "زنده" شرقی را تشکیل می‌دهد و به نوبه خود محیطی نرم و لایه‌ای را برای کاربران و بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند تا با ساختمان و فضای عمومی مجاور درگیر شوند.

هدف این ساختمان ایجاد یک محیط آکادمیک و تحقیقاتی مدرن و در عین حال نشان دادن آرزوی دانشگاه به سمت پیشرفت علم است. این سازه اثر تیم طراحی SAV INTERNATIONAL است.

منبع: archdaily

۲۲۷۲۲۷

مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا مرکز علمی دانشگاه نلسون ماندلا

نظر شما