شناسهٔ خبر: 66928245 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گزارش تصویری| شاهکار معماری استودیو زاها حدید در ژاپن

ساخت و ساز استودیوی زاها حدید بر فراز پایانه قطار سریع‌السیر غرب کولون هنگ‌کنگ به سطح سقف رسیده است. این توسعه در مجاورت منطقه فرهنگی کولون غربی، محله‌های ایجادشده نوظهور را با شبکه‌ای از باغ‌ها و میدان‌های محوطه‌سازی‌شده به هم متصل می‌کند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این سازه دیدنی در بالای ایستگاه قطار سریع‌السیر کولون غربی قرار دارد که در طول ساخت‌وساز عملیاتی باقی مانده است. به عنوان تنها ایستگاه هنگ‌کنگ در مسیر راه‌آهن سریع‌السیر گوانگژو-شنژن-هنگ‌کنگ، این پایانه یک دروازه ضروری بین هنگ‌کنگ و سرزمین اصلی چین است.

این پروژه در ابعاد ۹۲۹۰ متر، شامل دو جفت برج اداری متصل‌به‌هم در انتهای شمالی و جنوبی است. همچنین دارای میدان مرکزی است که با آسانسورهایی، دسترسی سریع‌تر را به سایر نقاط فراهم می‌کند. این میدان به پارک وی‌وست کولون راه دارد.

این طرح به دنبال به حداکثر رساندن فضای عمومی در فضای باز و افزایش تهویه طبیعی با رعایت خط‌الرأس کوه‌های کولون در شمال است. این امر باعث حفظ منظره کوه در سراسر بندر در جزیره هنگ‌کنگ می‌شود. این طرح همچنین امکان دسترسی به تراس‌های سبز را در همه طبقات و چشم‌اندازهای هنگ‌کنگ فراهم می‌کند.

برج‌ها همچنین در سطوح پایین‌تر به سمت داخل متمایل می‌شوند تا فضای بیرون را افزایش دهند و گردش عابر پیاده را تشویق کنند. علاوه بر این، پانل‌های فتوولتائیک ادغام‌شده در سطح نما و سقف، میزان انرژی گرفته‌شده از سیستم الکتریکی شهر را کاهش می‌دهد. این طراحی با تضمین آسایش و کیفیت هوای مطلوب و صرفه‌جویی در مصرف انرژی انجام شده است. این ساختمان‌ها دارای یک مرکز با بازیابی گرما، خنک‌کننده آب دریا، سیستم‌های HVAC با راندمان بالا و سیستم مدیریت هوشمند هستند.

منبع: archdaily

۲۲۷۲۲۷

نظر شما